Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

16. 04. 2009.

Snježne kocke (bez jaja)

Za početak: nema zime, nema snijega, došlo je proljeće i moj mačak dane provodi sunčajući se u starim lončanicama.






























Nakon proljetnog mačka, idemo dalje, na zimske Snježne kocke, ali ne pada mi na pamet da prizivam zimu:) I tako, evo mene opet s jednim od onih bezjajnih «jako zdravih» kolača. Recept je ponovno iz onog manjkavog časopisa u izdanju Večernjeg lista: Ljeto za stolom, 2008., Božica Brkan. A u toj knjižici piše da je recept iz kuharice Kolači za zdravlje; Zlata Nanić, Mirjana Neduhal. Iz tog časopisa je i recept koji sam već unijela na blog Dunavski valovi (bez jaja) .


Biskvit za Snježne kocke radila sam kao što piše u originalnom receptu, a kremu sam modificirala, s jedne strane zbog nejasnoća, s druge strane zbog nedostataka, s treće strane zbog lijenosti, s četvrte strane zato što ne upotrebljavam agar agar (sredstvo za zgušnjavanje koje se dobiva od algi). Kolač je jestiv, zdrav, ali takvi kolači su definitivno previše egzotični za moju obitelj, teško se naviknuti na okus zdravih jela.




Biskvit
1 šalica brašna (2/3 šalice T 850 (polubijelo) i 1/3 šalice oštrog brašna)
1 šalica integralnog brašna
1 šalica prženih pšeničnih klica
1 šalica mljevenih oraha
pola šalice fruktoze (voćnog šećera)
pola paketića praška za pecivo
1 žlica mljevenog rogača
1 žlica ulja
malo ruma
mlijeko (sojino, zobeno, kravlje) ili voda

Krema
2 šalice zobenih pahuljica
100 g kokosovog brašna
3 žlice fruktoze
ribana limunova kora
limunov sok
mlijeko (sojino, zobeno, kravlje)
(1 žlica agar agara)
+
kokosovo brašno za posipavanje


Za biskvit, izmiješajte sve suhe sastojke. Dodajte ulje i malo ruma te mlijeko ili vodu – da dobijete tekuću smjesu kao za biskvit. Smjesu nemojte ostavljati da stoji jer će brašno nabubriti i smjesa će se zgusnuti pa će ju trebati razrjeđivati, a to nije dobro jer će se onda promijeniti sastav te smjese. Dakle, pripremljenu smjesu odmah ulijte u namašteni i pobrašnjeni lim.

Biskvit bi trebalo peću u malom limu, otprilike 20 cm x 20 cm jer ga treba jednom vodoravno prerezati. Ja nemam tako mali lim pa sam biskvit pekla u limu veličine 34 cm x 24 cm i onda sam ohlađeni biskvit prerezala jednom okomito, da dobijem dva kvadrata jednake veličine.


Lim stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva. Pecite oko pola sata.

Ohlađeni biskvit prerežite, ovisno kako ste ga pekli – trebate imati dvije jednake kore.


Za kremu su potrebne 2 šalice kuhanih (!) zobenih pahuljica. Nemam blage veze koliko bi ih trebalo kuhati. Imam iskustva s močenjem zobenih pahuljica za pripremu raznih popečaka. Ali nikad nisam kuhala pahuljice.

I tako sam odlučila ove dvije šalice pahuljica prelijati kipućom vodom. Dodala sam oko jednu šalicu vode – koliko su pahuljice mogle uputi. Bile su gnjecavo-sluzave.

Zatim sam dodala kokos, fruktozu i limunovu koru. U ovom trenutku trebalo bi dodati i agar agar, što ja nisam dodala, jer ga ne koristim, namjeravala sam nešto kemijati sa želatinom.
Nakon što sam dodala spomenute sastojke smjesa je bila jako gusta i čvrsta. Počela sam dodavati kravlje mlijeko. U originalnom receptu piše «dodajte toliko tekućice da bude gusto tekuće». Pod tekućicom se valjda misli tekućina. A ovo da smjesa treba biti gusto tekuća tu uopće ne znam što da si pod tim zamislim. Ali to nije sve, zatim kremu treba «staviti na vatru i kuhati oko 15 minuta da bude, čvrsto, ali ne prečvrsto». (!)
Ja sam postupno dodavala mlijeko i ta smjesa je upijala to mlijeko. Dodala sam oko dvije šalice mlijeka i to je ličilo na kuhani griz. Ima li smisla da u to nalijem puno mlijeka i sve razgnjecvaim pa da to onda zgušnjavam pomoću želatine (ili agar agara)? Odlučila sam izbjeći bilo kakvo kuhanje i potpomognuto zgušnjavanje kreme. Jednostavno sam dodala toliko mlijeka da je smjesa bila maziva.

Na jednu koru biskvita treba namazati polovicu kreme, poklopiti ju drugom korom i odozgo premazati ostatkom kreme. Kolač treba posipati kokosovim brašnom.

Koristila sam usitnjene zobene pahuljice, a ne cijele, ali trebalo bi funkcionirati i s cijelima.

U originalnom receptu u kremu se stavlja i limunov sok, ali to sam preskočila. Budući da sam na početku pripreme i ja imala u planu kuhati kremu kao što je navedeno u receptu, nije mi bilo jasno kako će funkcionirati kravlje mlijeko i limunov sok – hoće li se to usiriti?
Zato sam to preskočila, iako, budući da kremu na kraju nisam kuhala, mogla sam dodati i limunov sok.


O pšeničnim klicama možete pročitati u receptu Dunavski valovi (bez jaja) .

Broj komentara: 5:

  1. moram priznati da bez jaja nisam još spremala kolača, nije da nemam ni jedan recept, nego jednostavno do tih recepta još nisam došla
    zdrava hrana me vrlo privlači, ali baš i nije nešto često što se sprema u mojoj kuhinji, teško se naviknuti i mojima i meni pa onda većinom preskačemo takve stvari
    ove kocke su mi simpatične i izgledaju dosta primamljivo

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo je baš zdravo i jako mi se sviđa. Baš me zanima kakvog je okusa, jesi ti bila zadovoljna?

    OdgovoriIzbriši
  3. dobro si se namucila, ali rezultat lijepo izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  4. Macak je super, savrsena poza na drugoj slici!

    OdgovoriIzbriši
  5. Nina - i kod mene je tako:)

    Andrea - nisam baš oduševljena ovakvim kolačima, jestivi su, ali meni fali "ono nešto".

    Sweet Corner - hvala:)

    jubistacha - da, ima manekenske predispozicije:DDD

    OdgovoriIzbriši