Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

12. 06. 2009.

FBI rukavice: Maslinka (2. dio)

Blog-druženje koje je pokrenula mamajac s bloga Cooks and bakes se nastavlja. U lipnju 2009. "pod istragom" je Maslinkin blog.


Volim dizana (zelena) tijesta: )
Iako, baš i nemam strpljenja za izradu minijatura. Kad isprobavam recepte za razne pitice, tortice… kod mene te razne majušne pitice, tortice… (od dizanog ili prhkog tijesta) koje se rade u malenim kalupićima – uglavnom postaju pite i torte: ja to radim u jednom velikom limu/kalupu. Tako su i ove košarice skoro postale 1 velika košara:))))))))) Ali ipak, skoncentrirala sam se i skupila sve svoje strpljenje.

Inače volim muffine jer su jednostavni. Napravi se «biskvitna» smjesa, ulije u kalupe, peče se 15ak min. i gotovo. Imam «kolač» i čak se ne trebam zamarati time da ga izrežem na jednake kocke: )))

Ali u tim kalupima definitivno ne radim pitice ili neke muffine čija izrada uključuje miješenje tijesta, valjanje tijesta, rezanje krugova tijesta, oblaganje kalupa tijestom… i još onda posebno pripremanje nadjeva… Dok nabrojim sve te korake, izgubim volju; definitivno sam lijena kad su takve stvari u pitanju i iskreno se divim svakome tko ima tako zlatne ruke i strpljenje za izradu takvih stvarčica.

Držala sam se recepta, iako, radila sam vegetarijanski nadjev od sira, onako odokativno: malo svježeg sira, malo ribane Gaude, malo češnjaka, malo sušenih rajčica, malo vlasca, sol, papar…).
Rezala sam malo veće krugove tijesta jer nisam mogla naći odgovarajuću modlicu za rezanje – krugove sam rezala malom zdjelicom. Budući da su veliki, krugovi tijesta jako su stršali preko ruba kalupa, pa se nisam trudila «zatvarati» košarice odozgo; nisam ih ni premazala jajetom, samo sam ih posipala sezamom i lanom. I da, već pretpostavljate: umjesto špinata upotrijebila sam blitvu:)

I evo, ovo su Maslinkine Korpice sa španaćem tj. u mojoj varijanti s blitvom:


Image and video hosting by TinyPic


Za tijesto:
100 g integralnog pšeničnog brašna
100 g glatkog pšeničnog brašna
400 g špinata/blitve
50 g kajmaka
30 g parmezana
1 jaje
30 ml maslinovog ulja
50 ml mlijeka
20 g svježeg kvasca
1 čajna žlica šećera
pola čajne žlice morske soli

Za nadjev:
svježi kravlji sir
naribani tvrdi sir
češnjak
suhe rajčice
sol, papar
1 bjelanjak
+
sjemenke sezama i lana


Blitvu operite. Odrežite središnji bijeli, zadebljani dio i stabljiku.
Bijeli dio blitve sasvim sitno nasjeckajte.

U loncu zakuhajte vodu, posolite ju i dodajte nasjeckani, bijeli dio blitve, kuhajte oko 1 min. Onda dodajte zeleni dio blitve i kuhajte još 1 min.
Zatim sve ocijedite i prelijte hladnom vodom; pa ocijedite i rukama istisnite što više tekućine iz blitve. Nasjeckajte ju nožem.

Pomiješajte mlijeko i šećer pa dodajte kvasac, ostavite da smjesa nabubri.

Nasjeckanu blitvu (špinat) pomiješajte s kajmakom, jajetom, uljem, parmezanom i solju, dodajte nabubreni kvasac i brašno.
Zamijesite tijesto, po potrebi dodajte glatko brašno.
Ostavite na toplom da se digne.

Za nadjev, pomiješajte sastojke po želji.
Koristila sam svježi sir, koji je bio nekako suh i tvrd, pa sam mu dodala i kiselo vrhnje: onda mi se činilo da je pregnjecavo, pa sam onda još dodala i malo pšenične krupice.


Razvaljajte tijesto i režite krugove promjera 10 cm, stavljajte ih u namaštene kalupe za muffine i napunite nadjevom. Odozgo posipajte sjemankama.

Pecite u pećnici zagrijanoj na 200 stupnjeva oko pola sata.
Pečene košarice izvadite iz kalupa, ostavite da se malo ohlade i poslužite: ) Ovi muffini su odlični i vrući i mlaki i hladni:))))))


Ja sam koristila Dr. Oetker Garant kvasac (posebna vrsta kvasca pri čijoj upotrebi nije potrebno ostavljati tijesto da se diže) jer sam tako bila prije gotova: ))) U posudu sam stavila obje vrste brašna, oko 2/3 paketića Dr. Oetker Garant kvasca, jaje, kajmak, parmezan, ulje, sol, hladno mlijeko i nasjeckanu blitvu pa sam sve to miksala svrdlastim lopaticama oko 2 min. na najvećoj brzini. Onda sam ostavila tijesto da malo stoji dok sam se bavila nadjevom, a dalje sam sve radila kao što je navedeno u receptu.


Broj komentara: 5: