Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

12. 07. 2009.

Knedle s bananama i čokoladom na ananasu

Najdosadnije mi je kuhati/pripremati nešto što ja ne volim jesti. U tu kategoriju definitivno spadaju knedle sa šljivama (marelicama…; općenito, ne volim krumpirovo tijesto u slatkoj varijanti). A moja mama i baka svake godine marljivo natrpaju enormne količine šljiva u škrinju. Na moje pitanje: "Zašto je potrebno staviti toliko šljiva u škrinju?", dobijem odgovor "... da tijekom zime možemo raditi knedle". Ovo «možemo» znači da će ih raditi Sanela; baku bole ruke pa ona nije u stanju raditi tijesto, a moja mama to ne radi jer s tim ima puno posla (Ma kaj stvarno???).
I tako da sam doslovno prisiljena raditi knedle. Tijekom zime samo jednom sam se uspjela prisiliti da napravim knedle i zato me sad sustiže to knedlasto prokletstvo: početak srpnja, a još imamo prošlogodišnjih šljiva. U zadnja 2 mjeseca 5 puta radila sam knedle sa šljivama, i to svaki put po 30ak komada. Obično ih radim nedjeljom, i zadnje dvije nedjelje na repertoaru su bile knedle sa šljivama. I danas je nedjelja. I danas kuham knedle i ovaj post ću piskarati u dijelovima, kombinirajući pisanje posta s kuhanjem knedli. Baš si razmišljam da moram otići na tavan po nekakav ogromni lonac u kojem mama inače kuha pekmez. U kuhinji imam samo male lonce i odjednom mogu kuhati maksimalno 10-15 knedli; moram naći nekakav lonac u kojem mogu kuhati svih 30ak knedli odjednom jer ovo kuhanje na rate mi ide na živce!

Ali ima i dobra vijest: danas ću potrošiti zadnji paket šljiva iz škrinje, iduću nedjelju neću raditi knedle, jupiiiiiiiiiiiiiiii!

Ali uskoro će biti ovogodišnjih šljiva i onda cijeli cirkus kreće ispočetka.


Svaki put kad radim ove knedle sa šljivama, za sebe 1-2 knedle punim nekim drugim (obično slanim, ali ponekad i slatkim) nadjevom jer šljive nikako ne volim, a neda mi se samo za sebe raditi neko drugo jelo, pa sam obično obavila ručak s tim knedlama. Nisam radila nadjeve koji zahtijevaju neku posebnu dugotrajnu pripremu, jer mi se to ne isplati raditi za 1-2 knedle.
I tako sam jednom radila knedle s bananama i čokoladom i odmah su mi se svidjele jer uključuju sve sastojke koje obožavam: čokoladu, banane, ananas, kokos i sladoled.

I ovo su prve knedle za koje mogu reći da mi se sviđaju. Nakon što su mi se svidjele, odvažila sam se raditi ih u većim količinama: )


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci (za 15ak knedli)
500 g krumpira
brašno
prstohvat soli
1 žlica maslaca
1 jaje

Nadjev
1-2 banane
sok od pola limuna
oko 60 g bijele čokolade (ili tamne)

Za uvaljati
100 g kokosovog brašna
50 g šećera u prahu

Ragu od ananasa
350 g ananasa (svježeg ili iz kompota)
200 ml soka od ananasa (iz kompota ili iz tetrapaka)
20 g gustina
20 g šećera
4 lista svježe metvice

Za serviranje
sladoled


Za tijesto, oguljeni krumpir skuhajte, dok je vruć, zdrobite ga u pire, dodajte mu maslac, jaje, sol i brašno pa zamijesite tijesto za knedle.

Za nadjev, bananu narežite na ploškice i nakapajte limunovom sokom. Čokoladu krupno nasjeckajte.
U originalnom receptu upotrebljava se bijela čokolada, ali možete upotrijebiti i tamnu, ili kombinirati jednu i drugu: D
Pomiješajte komadiće banane s čokoladom.

Tijesto razvaljajte i narežite na kvadrate. Na svaki kvadrat stavite malo nadjeva od banane i čokolade i oblikujte knedlu.

U loncu zakuhajte vodu, zatim ju posolite i dodajte malo soli i knedle. Pazite da se knedle ne zalijepe za dno, nakon par sekundi kuhanja lagano ih promiješajte. Kad isplivaju na površinu kuhajte h 15ak min.

Kuhane knedle ocijedite i uvaljate ih u kokosovo brašno pomiješano sa šećerom u prahu.


Za ragu od ananasa, ako koristite svježi ananas, ogulite ga i narežite na kockice. Ako koristite ananas iz kompota, ocijedite ga.
3 žlice soka pomiješajte sa šećerom i gustinom.
U lonac stavite preostali sok i ananas pa zakuhajte i umiješajte gustin. Kuhajte na laganoj vatri da zakuha i maknite s vatre. Po potrebi dodajte šećer u prahu (ovisno o tome koliko je sladak sok na kojem ste kuhali smjesu).
Ostavite smjesu da se ohladi i onda dodajte nasjeckanu svježu metvicu.

Tople knedle poslužite uz ohlađeni (mlaki) ragu od ananasa i sladoled po želji.


Recept se temelji na receptu sa stranice http://kundendienst.orf.at/programm/fernsehen/orf2/frischgekocht/61128_rezept.html

Broj komentara: 5:

  1. Neobicno,izgleda dobro,mislim da bi mi se svidelo!

    OdgovoriIzbriši
  2. ja volim knedle sa sljivama, a ovu kombinaciju jos nikad nisam probala, treba probati:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Knedle volim s bilo čim, zapravo volim krumpirovo tijesto bilo slatko, bilo slano. Kad radim njoke obavezno napravim bar četiri knedle (svakom po dvije). Nikad mi nije palo napamet promjeniti nadjev. Ovo je vrlo maštovito, a pošto volim i kokos, banane i ananas mislim da bi mi se jako svidjelo! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. ovo zvuči jako primamljivo, mada knedle nisam probala nikakve osim s raznim vrstama marmelada, svakako ću isprobati jednom prilikom nešto slično

    OdgovoriIzbriši
  5. Vera - hvala! Probaj:)

    Sweet Corner - probaj i ovu kombinaciju:)

    Andrea - eto, ja ne volim tekrumpirovo tijesto u slatkoj varijanti, a ne volim ni šljive. I kad kuham knedle sa šljivama sebi obično napunim 1-2 knedle nekim slanim nadjevom. Ali pokušavam "zavoljeti" slatke knedle pa sam ih već punila svačim i ove mi se najviše sviđaju.

    Nina - probaj:)

    OdgovoriIzbriši