Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

13. 08. 2009.

Mums by rijeka

Image and video hosting by TinyPic

Jučer sam znala da će mi danas trebati nešto slatko: da si zasladim rođendan. Ne radim danas nikakvu proslavu, ali moram si nekako ugoditi, a što je bolje za to nego slatkiši. I tako ja sinoć sat vremena prekapam po kuharicama, časopisima, kompjuterskim folderima da bih na kraju zaključila da se meni neda raditi biskvit, pa čekati da se to ohladi pa mutiti nekakvu kremu... I na kraju sam iskopala ovaj recept za Mums.

Imam više recepata koji, između ostalog, uključuju vodu, šećer, želatinu i polusatno, neprestano miksanje na najvećoj brzini.
Ali nikad ih nisam isprobala (osim jednog!) i to zbog «straha od tehničkih problema», tj. polusatnog, neprestanog, najbržeg miksanja koje bi moglo dotući moj mikser.

Imamo mikser, koji je star više od 15 godina, ali još uvijek radi.
U uputi za upotrebu tog miksera piše da ne smije biti uključen duže od 15 min. u komadu, a ako se nešto i miksa tih maksimalnih 15 min., preporuča se miksati na najsporijoj brzini (nikako na najbržoj!).
I tako sam se uvijek bojala da će mi mikser riknuti, ako ću nešto miksati duže od 15 min.

Ali jednom prilikom, prije 10ak godina, skupila sam hrabrost i odlučila napraviti nekakve krem banane, makar pokvarila mikser! I ja sam sve napravila kako je pisalo u receptu. I miksala sam smjesu pola sata, i mikser srećom nije crko, iako je zadnjih par minuta bio jako vruć i činilo mi se da nešto smrdi po zapaljenoj gumi. I nakon tih pola sata ta moja izmiksana smjesa za krem banane nije bila kremasta, nego suha i zgrudana i… završila je u smeću. Nisam se više nikad odlučila da idem isprobavati neki takav recept, s jedne strane zbog «nepouzdanosti» recepata, a s druge strane zbog «nepouzdanosti» miksera.

Znam da se većina ljudi ne obazire na te upute za upotrebu i nikad im se nije dogodilo da im neki uređaj crkne. Ni ja se u većini slučajeva ne obazirem na upute za upotrebu – ali meni se već više puta dogodilo da mi je neki aparat crko.

Naravno, može se dogoditi i da novi novcati (skupi) mikser crkne nakon 1 minute rada, nema pravila koliko će koji uređaj trajati.
Nemam baš točno takvih iskustava, ali prije 15 godina kupila sam video recorder poznate marke, a nije baš bio ni jeftin. Već sam kupovala elektroničke aparate tog proizvođača i bila sam zadovoljna kvalitetom, pa sam se zato odlučila i za video recorder tog proizvođača. I taj video imao je garanciju 6 mjeseci. U tih 6 mjeseci video je crko 3 puta, otprilike svaka 2 mjeseca nosali smo ga na popravak u ovlašteni servis. Moram spomenuti da nisam njime nepravilno rukovala, niti je pao s police, niti je u njega udario grom; što se uopće može (pogrešno) raditi s video recorderom: može se gledati video kazetu i eventualno nešto snimati s televizije. Nisam ga niti koristila svaki dan, nemam vremena svaki dan gledati filmove. Video je jednostavno svaki put crko bez očitog razloga.

I svaki put su ga popravili u ovlaštenom servisu, tj. zamijenili neki pokvareni dio. Pitala sam se što ću nakon tih 6 mjeseci kad mi istekne garancija. Hoću li ga svaka dva mjeseca nositi na popravak, ali onda ću popravak morati i platiti, možda bi mi bilo jednostavnije da kupim neki jeftini video recorder, možda će s njim biti više sreće. Ali, nekim čudom, nakon tih 6 mjeseci video nije više nikad crko, i dan danas (već više od 10 godina) radi i više se nikad nije pokvario (nadam se da ga ovime neću ureći). U onih 6 mjeseci, očito su tijekom popravaka promijenjeni nekvalitetni dijelovi i otada sve uredno radi.

Evo, ovaj put, odlučila sam i ja živjeti opasno! (ne znam je li to zbog rođendana, ili zbog nečeg drugog:D
Idem raditi Mums, makar mikser crko!

Nisam se pohvalila; prije par mjeseci u Coolinarikinoj nagradnoj igri osvojila sam AEG Electrolux mikser. Ne igram svaki tjedan Coolinarikinu nagradnu igru, ali običavala sam sudjelovati kad je nagrada bila mikser jer mi je to baš trebalo: spomenula sam da je mikser koji imamo stariji od 15 godina, uskoro će postati punoljetan!


U uputi od mojeg novog miksera piše da ne smije raditi duže od 20 min. u komadu.

Mozgala sam kako da napravim taj Mums. Da miksam 15 min. sa starim mikserom pa onda 15 min. s novim mikserom?

Na kraju sam odlučila miksati pola sata sa starim mikserom, pa ako crkne: gotovo!, znati ću da on više ne radi, bacit ću ga i ubuduće ću koristiti samo svoj novi mikser!


I tako sam ja napravila Mums. Nakon pola sata mikser je izgledao ko˙ da je na izdisaju, ali ipak nije crko! Mali se neda!

Imala sam manjih tehničkih problema jer si nisam uzela dovoljno veliku posudu za miksanje. Bilo je logično da će ova smjesa bujati za vrijeme miksanja, ali iz navike uzela sam originalnu posudu od starog miksera koja ima zapremninu 2 l i nisam razmišljala da bih trebala upotrijebiti veću posudu.
Te smjese, zapravo, nije bilo puno više od 2 l, čini mi se da je je bilo oko 2 l i 50 ml – dovoljno da se tijekom miksanja cijedi niz stranicu posude, ali nisam se dala smesti. I sve je dobro završilo: )

Smjesu sam spakirala u četvrtastu keramičku posudu (30 cm x 22 cm) i onda u hladnjak.

I jedva sam dočekala današnji dan da degustiram svoj uradak:) kojim sam oduševljena:) rijeka, hvala na receptu:)


Image and video hosting by TinyPic

Smjesa
400 ml sitnog šećera kristala
100 ml šećera u prahu
1 bjelanjak
150 ml hladne vode
1 i pol žlica želatine u prahu (ukupno 30 g) + 5 žlica hladne vode
150 ml vruće vode

Dodatak
oko 200 g kokosovog brašna
oko 1 žlica kakaa


U posudu za miksanje stavite obje vrste šećera, bjelanjak i vodu. Kratko promiksajte.

Želatinu prelijte hladnom vodom i ostavite da nabubri. Onda ju stavite u vruću vodu i promiješajte da se rastopi. Dodajte ju prethodnoj smjesi i sve miksajte 30 minuta.

Pomiješajte kokos s kakaom i time lagano posipajte dno manje posude (ovisno o tome kako debeo sloj smjese želite). Na to istresite izmiksanu smjesu, odozgo zagladite i lagano posipajte smjesom od kokosa i kakaa. Ostavite na hladnom 2-3 sata da se smjesa stvrdne.

Stvrdnutu smjesu izrežite na komade željene veličine i uvaljajte ih u mješavinu kokosa i kakaa.

Kolačiće držite u hladnjaku.

Možete ih i zamrznuti.

Broj komentara: 7:

  1. Srecan rodjendan! I mikseru cestitke!

    OdgovoriIzbriši
  2. sretan ti rodendan sanela!:)))
    a mikser ti je genijalac. ne prave vise takve. evo ja imam kitchen aid i pokvario se nakon samo dva mjeseca upotrebe. napominjem da tada nisam mijesila tijesto u njemu vec sam samo tukla smjese za biskvitno tijeto ili pak slatko vrhnje i sl.
    mums je odlican recept i radim ga kad god mi ostane bjelanjak.
    r. kelly je cudo. znas da si me podsjetila na njegovu trakavicu "trapped in the closet."
    obavezno pogledaj... moj muz i ja smo plakali od smijeha... bolje od komedije.:lol:
    evo ti link za sve epizode
    http://www.youtube.com/results?search_type=search_playlists&search_query=r.kelly+trapped+in+the+closet&uni=1

    OdgovoriIzbriši
  3. Sve cestitke za rodjendan!Moms su za mene nesto novo,ali sjajan recept!

    OdgovoriIzbriši
  4. mamajac - hvala:)

    snjezana - hvala:)
    Da, stari mikser stvarno rastura! Nema više takvih.
    Prošli mjesec kupili smo televizor jer nam je onaj stari crko, a taj strai bio je star 28 godina! I sve do sada radio je manje-više normalno. Ovi današnji aparati se pokvare nakon godinu dana! (dobro je ako i toliko izdrže)

    Slušam svakakvu glazbu, uvijek sam voljela služati R. Kellyja. Idem pogledati link:)

    Vera - hvala!
    I za mene je Mums nešto novo, ali jako mi se svidio:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Sjećam se i ovog recepta, čak se sjećam i Snježanine izvedbe! :) Čovječe ko slon sam! LOL

    Ja sam godinama imala naranđasti gorenje mikser koji sam ukrala mami, brijem da smo i ja bili vršnjaci (cca. 1980). Jednog dana, prije godinu dana sam nešto miksala (vrlo kratko je sve to trajalo) kad sam osjetila smrad gume, u mikseru je nešto zapucketalo, a ta sam ostala u mraku i potpunoj tišini. Mikser je pregorio i izbacio kuhinjski osigurač. To je bi njegov kraj, sad sam kupila neko govanjece u Konzumu za 100 kuna i ne djeluje mi kao sprava koja bi izdržala polasatno miksanje. LOL

    I da ne zaboravim ono najvažnije: Sretan Ti Rođendan! :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Da, Gorenje je bila dobra marka, ovaj 28 godina stari televizor je također bio od Gorenja. Moja mama je i prije imala neki mikser od Gorenja koji ju je služio više od 15 godina.

    Danas više nema takvih kvalitetnih proizvoda:(

    Hvala:)

    OdgovoriIzbriši