Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

03. 08. 2009.

Voćna torta od rolade

Ovo je inače recept za veeeeliku tortu: radi se od 5 roladi, 2 kile banana, 2 kile kompota od ananasa… A ovo dolje je manja verzija «za po doma», uz neke moje izmjene:) U originalnom receptu upotrebljavaju se banane te ananas iz kompota, ali možete staviti bilo koje voće. U mojoj obitelji prije smo stalno radili kolače s bananama jer sam ih ja obožavala. Zadnjih par godina mi se ti kolači uopće ne sviđaju: mogu ja banane do mile volje kapati limunovim sokom, ali ako kolač ne pojedemo isti dan - drugi dan mi te banane u kolaču više ne valjaju.

Tortu ne morate raditi u kalupu, možete jednostavno slagati slojeve na pladanj/tanjur. Ali onda, prije slaganja torte, pripremljenu kremu treba staviti u hladnjak da se malo stvrdne (ali ne previše). Meni se obično neda čekati da se krema stvrdne pa zato radim tortu u kalupu.


Image and video hosting by TinyPic


Rolada I
5 jaja
6 žlica šećera
5 žlica brašna
pola praška za pecivo
Rolada II
5 jaja
6 žlica šećera
5 žlica brašna
pola praška za pecivo
+
sok od 1 limuna
100 ml vode
pekmez

Krema
1 l mlijeka
3 praška za puding od vanilije
12 žlica šećera
200 g maslaca
+
1 limenka kompota od ananasa
oko pola limenke kompota od marelice + za ukras

Za ukras
200 ml biljnog šlaga
180 ml kiselog vrhnja
šećer u prahu


Za roladu: odvojite žumanjke od bjelanjaka. Od posoljenih bjelanjaka izmiksajte snijeg.
Žumanjke dobro izmiksajte sa šećerom i onda postupno dodavajte brašno i prašak naizmjence sa snijegom.
Smjesu rasporedite u lim obložen papirom za pečenje (papir namastite i pobrašnite). Pecite 10ak min. u pećnici zagrijanoj na 200 stupnjeva.

Sok od jednog limuna pomiješajte sa 100 ml vode.

Pečenu koru prebacite na vlažnu kuhinjsku krpu, odlijepite papir, koru natopite polovicom limunovog soka i narolajte dok je vruća. Ostavite da se ohladi.
Ohlađenu koru premažite pekmezom i ponovno narolajte. Stavite u hladnjak da se malo stegne.

Na isti način pripremite i drugu roladu.


Za kremu, oko 100 ml mlijeka pomiješajte sa šećerom i praškom za puding. Ostatak mlijeka zakuhajte i u njemu skuhajte puding, ostavite da se ohladi.
Maslac kremasto izmiksajte i onda ga žlicu po žlicu dodavajte u mlaki puding i miksajte da dobijete glatku smjesu.

Voće iz kompota ocijedite, narežite na manje komade i pomiješajte ga s kremom.
Po potrebi, kremu stavite u hladnjak da se malo stegne.

Rolade narežite na 1 cm debele ploške.
Image and video hosting by TinyPic

Na dno kalupa za tortu (ili na pladanj) gusto, jednu do druge, posložite šnite rolade, natopite ih s malo soka iz kompota, premažite ih s malo kreme i onda poklopite idućim slojem šnita rolade, natopite ih sokom, premažite kremom…, redajte slojeve dok ne potrošite sastojke.
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


Tortu stavite u hladnjak da se stegne.

Izmiksajte biljni šlag pa mu dodajte kiselo vrhnje i šećer u prahu. Dobivenom kremom premažite tortu odozgo i sa strane, po želji, odozgo posipajte kokosovim brašnom, ukrasite voćem...


Image and video hosting by TinyPic


*Recept se temelji na receptu iz kuharice Kolači: čarolija užitaka, urednik Nada Ćuk, Zagreb, Gospodarski list, 1998.

2 komentara: