Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

21. 12. 2009.

Cvjetni dizani muffini s rogačem (po uzoru na Palachinkine:)

Kada sam bila domaćica igre «Ajme koliko nas je», tj. kada sam konačno saznala da sam ja domaćica (naime, kompjuter mi je bio u kvaru i danima nisam ni vidjela Internet, a kamoli znala što se događa, vezano uz blogove), navrat–nanos za temu sam izabrala čokoladu. Marija s bloga Palachinka u igri je sudjelovala sa svojim prekrasnim Chocolate bundts. Jako mi se svidio taj oblik i još u lipnju/srpnju napravila sam ove muffine s rogačem koji podsjećaju na Marijine.
Moja varijanta je malo drugačija: nisam radila ni tijesto ni nadjev po Marijinom receptu, koristila sam recept po kojem inače radim tijesto za makovnjaču/orehnjaču…., a nadjev je bio od rogača. Ni «cvjetove» nisam radila kao što ih radi Marija, naime, radila sam ih po uzoru na Rezanu pletenicu: napravila sam tu pletenicu i onda sam ju rezala na komade i njih sam stavljala u kalupe za muffine.
Ovi muffini-cvjetovi mi se baš sviđaju, imam u planu napraviti i Marijinu varijantu tijesta i nadjeva, ali nikako da dođe na red (ali hoće: )


Cvjetni dizani muffini s rogačem

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Tijesto
300 g brašna
120 ml mlijeka
30 g margarina
30 g šećera
1 malo jaje
prstohvat soli
15 g svježeg kvasca ili 2/3 paketića Dr. Oetker Garant kvasca (posebna vrsta kvasca pri čijoj upotrebi nije potrebno ostavljati tijesto da se diže)

Nadjev
100 g rogača
oko 120 ml mlijeka
3 žlice šećera
pola čajne žlice cimeta
1 žlica ruma


Za nadjev, zakuhajte mlijeko pa njime prelijte rogač pomiješan sa šećerom, cimetom i rumom. Dobro promiješajte.
Mlijeko dodavajte postupno da smjesa ne bude previše rijetka, to može ovisiti i o tome koliko sitno je rogač samljeven (ako je smjesa previše rijetka možete dodati još rogača, ili krušnih mrvica, mljevenih keksa...); smjesa ne smije biti ni suha, mora se dati razmazivati.


Za tijesto :
Ako koristite obični kvasac, razmrvite kvasac u malo mlakog mlijeka, dodajte žlicu brašna i 1 čajnu žlicu šećera.
Promiješajte, pokrijte posudu i stavite na toplo da nabubri.
Kad nabubri smjesu pomiješajte s brašnom, šećerom mekanim margarinom, jajetom, solju i preostalim mlijekom.
Tijesto dobro izmijesite rukama, pokrijte ga i ostavite na toplom da mu se obujam udvostruči.

Zatim tijesto razvaljajte u pravokutnik, premažite nadjevom i zarolajte.

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Dobivenu savijaču po sredini (po dužini) nožem prerežite na dva dijela.

Image and video hosting by TinyPic


Ta dva dijela isprepletite kao «pletenicu», pazite da prerezana strana što više bude okrenuta prema gore – da se vidi.

Image and video hosting by TinyPic


Pletenicu narežite na oko komade (ovisno koliko velike muffine želite, vodite računa o tome da će tijesto narasti).

Image and video hosting by TinyPic


Komade stavite u namaštene kalupe za muffine.
Image and video hosting by TinyPic


Muffine ostavite 15ak min. na toplom da se dižu.

Pecite u pećnici zagrijanoj na 200 stupnjeva.
Pečene muffine ostavite da se oko 5 min. hlade u kalupu, a onda ih izvadite i ostavite da se ohlade.



Ako koristite Dr. Oetker Garant kvasac, u posudu za miksanje stavite brašno, kvasac, sol, šećer, jaje, Garant kvasac, mekani margarin i hladno mlijeko.
Miksajte svrdlastim nastavcima 2 min. na najvećoj brzini.
Tijesto odmah premažite nadjevom i napravite pletenicu kao što je gore opisano. Pletenicu narežite na komade i stavite ih u namaštene kalupe za muffine. Ostavite da stoje 15 min na sobnoj temperaturi, a onda ih ispecite kao što je opisano.

Broj komentara: 7:

  1. Odlični su ! obožavam rogač i evo još jednog načina da ga iskoristim. Tvoji muffins jako dobro izgledaju !!

    OdgovoriIzbriši
  2. Snježa - :)

    Vali - hvala:)

    Tadeja - hvala:)

    Branka - hvala:) Probaj:)

    OdgovoriIzbriši
  3. ajme divot! volim dizano tjesto i mak! super izgledaju!!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Sanja - hvala:) može i s rogačem i s makom i s orasima...

    OdgovoriIzbriši