Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

11. 02. 2010.

Voće i povrće

Jesam vam falila?
Mene ili ima na blogu skoro svaki dan, ili me nema tjednima: od 19. siječnja kompjuter je bio na popravku i tek danas je došao kući.
Sad sve radi, ali kompjuter je ko´ od majke rođen: «gol» je u smislu da u njemu nema ništa od svega onoga što sam ja imala utrpano u razne foldere – postavljen je novi tvrdi disk.
Srećom, navikla sam na popravke kompjutera koji uključuju neku vrstu «gubljenja/brisanja podataka». U proteklih 9 godina, ovo je treći put da sam ostala bez podataka u kompjuteru (u prva dva slučaja popravak nije uključivao promjenu diska, ali je uključivao brisanje Windowsa) – zato imam naviku sve podatke panično spremati na CDe. Imam oko sebe hrpe CDa, više nemam blage veze čega sve ima na njima, ali ja sve imam spremljeno: )))
Tako da ne morate brinuti: imam spremljene sve recepte, sve svoje nekvalitetne fotke i svu ostalu kramu koju marljivo skupljam u kompjuterske foldere, sve ja imam… Trebat će mi vremena da sad sve to ponovno strpam u kompjuter, ali svi podaci doći će na red.

Zbog spomenutog kvara nisam imala priliku posvetiti se siječanjskom krugu FBI rukavica onako kako sam planirala: početkom mjeseca sam nešto isprobala, a onda je kompjuter završio na popravku, a ja si nisam isprintala recepte koje sam još namjeravala isprobati – i čekala ja da poprave kompjuter, prošao siječanj, došla veljača…
Ali evo, da se pohvalim što sam napravila u prvoj polovici siječnja: ovo pišem »izvan konkurencije», neovisno o FBI rukavicama.
Moram se pohvaliti da sam početkom siječnja radila i Andreinu Kroštatu od kokosa i bijele čokolade, ali nisam se baš držala recepta, promijenila sam neke stvari pa je moja varijanta bila nešto drugačija; ali nisam ju stigla fotkati (prebrzo smo ju pojeli: )))

A mogla bih se pohvaliti da sam Američke palačinke i Pita kruh tijekom siječnja radila čak dva puta (kad nemaš kompjuter, tj. isprintane recepte, kuhaš po onim receptima koje imaš isprintane: ))) i oba puta bila sam oduševljena: )))


Američke palačinke

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
300 g brašna
200 ml tekućeg jogurta
200 ml mlijeka
4 jaja
2 čajne žlice praška za pecivo
1 čajna žlica maslaca
80 g šećera
1 vanilin šećer
prstohvat soli
+
ulje za podmazivanje tave

Sve suhe sastojke stavite u posudu i dobro ih pomiješajte.

Odvojite žumanjke od bjelanjaka.
Žumanjke umutite pjenačom pa im dodajte jogurt i mlijeko, dobro promiješajte.

Maslac otopite.
Suhim sastojcima postupno dodavajte smjesu od jaja i mlijeka miješajući pjenjačom da se ne naprave grudice.
Smjesi dodajte i otopljeni maslac pa dobro izmiješajte.

Od bjelanjak istucite čvrst snijeg te ga lagano umiješajte u pripremljenu smjesu.

Tavu za palačinke premažite uljem i dobro zagrijte, a potom smanjite vatru.
Šefljom grabite smjesu i stavljajte ju na sredinu tave.
Pecite na laganoj vatri dok se s gornje strane ne pojave mjehurići, tada palačinku preokrenite i pecite s druge strane.



Clafoutis

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
oko 600 g bobičastog voća
120 g brašna
30 g gustina
120 g šećera
300 ml mlijeka
3 jaja
1 čajna žlica arome vanilije
+
šećer u prahu
maslac


Bobičasto voće operite, očistite…
Ja sam upotrijebila smrznute višnje, ali nisam se potrudila odmrznuti ih: onako smrznute stavila sam ih u posudu i zalijala ih smjesom. Budući da su višnje bile smrznute trebalo je više vremena da se to sve ispeče, kolač sam pekla oko 1 sat.

Mlijeko i vaniliju zagrijte, a brašno pomiješajte sa šećerom i škrobnim brašnom.
U brašnu napravite udubinu i u konju dodavajte jedno po jedno jaje i dobro promiješajte. Zatim dodajte i zagrijano mlijeko, pritom stalno miješajte pjenjačom kako ne bi nastale grudice.

Premažite vatrostalnu posudu maslacem i složite pripremljeno voće, a po voću prelijte pripremljenu smjesu.

Pecite u pećnici zagrijanoj na 180 stupnjeva oko pola sata. Pečen kolač ukrasite šećerom u prahu


Pita kruh

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
400 g brašna
150 ml vode
1 čajna žlica soli
maslinovo ulje
+
1 kocka kvasca
50 ml vode
1 čajna žlica šećera
1 čajna žlica brašna

Kvasac izmrvite u malo mlake vode oa dodajte 1 čajnu žlicu šećera i jednu žlicu brašna te ostavite na toplom da se digne.

Brašno prosijte u posudu i dobro izmiješajte s 1 čajnom žlicom soli.
U brašnu napravite udubinu i u nju ulijte dignuti kvasac. Postupno dodavajte toplu vodu i miješajte drvenom kuhačom.

Kad se svi sastojci povežu prebacite tijesto na pobrašnjenu površinu i mijesite rukama da dobijete glatko tijesto.
Oblikujte tijesto u kuglu, kuglu premažite s malo maslinovog ulja i ostavite na toplom mjestu da se diže.

Kada se tijesto udvostruči opet ga prebacite na pobrašnjenu površinu i oblikujte deblju kobasicu.
Kobasicu narežite na 8 - 9 jednakih komada i svaki oblikujte u malu kuglicu.

Kuglice ostavite pokrivene na toplom mjestu da se još malo dižu.

Pećnicu zagrijte na 260 stupnjeva, u pećnicu stavite i pekač na kojem ćete peći kruh jer i on mora biti zagrijan. Pekač smjestite u donji dio pećnice.

Kruščiće pecite jedan po jedan, na slijedeći način: uzmite jednu kuglicu i valjkom ju razvaljajte na svega par milimetara debljine. Morate dobiti pravilan, gladak krug.
Kruh stavite u pećnicu na zagrijani pekač i pecite 4 minute ili dok se ne napuše. Kad se kruh napuše okrenite ga i pecite još par minuta s druge strane da uhvati boju.
Postupak ponavljajte dok ne potrošite sve tijesto.
Kruh spremite u plastičnu vrećicu da omekša.



Njoki od prosa i graška bez puretine: )

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
150 g prosa
150 g graška
200 g glatkog brašna + za posipanje i miješenje
1 žličica maslaca
sol

Grašak skuhajte i dobro ocjedite te ga štapnim mikserom usitnite u pire.

Proso skuhajte u 300 ml vode, kad omekša pokrijte poklopcem i ostavite 10 - 15 minuta da potpuno omekša.

Topli proso prebacite na dobro pobrašnjenu radnu podlogu te mu dodajte i pire od graška, malo maslaca, sol i brašno.
Lagano mijesite rukama dok ne dobijete kompaktno tijesto.

Tijesto podijelite na kobasice i nožem režite njoke (oblikujte ih na dašćici...).

Pripremljene njoke skuhajte u kipućoj vodi.

Nisam se baš trudila oblikovati njoke, u zadnje vrijeme sam se jako ulijenila što se toga tiče - uspjeh je ako ih uopće narežem na podjednako velike komade. Nisam nikad radila takve njoke i baš su fini; u stvarnosti su zeleniji nego na ovoj fotki.

3 komentara:

  1. Jesi, jesi falila si nam. :)
    Baš mi je žao zbog problema s kompjuterom, a razumijem ovo o kuhanju s istim jer i ja to radim. Svi recepti su u kompu pa često na radnoj površini u kuhinji držim laptop. :)

    Hvala ti što si isprobala moja recepte
    Drago mi je da si u cijelom ludilu s kompjuterom ipak stigla sve to napraviti i fotkati i drago mi je da si zadovoljna. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Pa pitala sam se gdje si! :)
    Za Andreinu kuhinju odgovorno tvrdim da je vrijedi isprobati! Kraso ti je sve ispalo i odličan izbor!

    OdgovoriIzbriši
  3. Andrea - :)
    Da, kompjuter mi je postao neizostavna kuharska potrepština:) dio kuhinjskog inventara:)

    Hvala tebi na inspiraciji, definitivno ću isprobati još neke recepte s tvog bloga:)

    Tadeja - evo me:)

    OdgovoriIzbriši