Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

03. 04. 2010.

Loparnica by BMK

U mojoj obitelji nikad se nisu radile pite, pogače, peciva... od slanog dizanog tijesta. Ni stvarčice od slatkog dizanog tijesta ne rade se baš često, ali one se rade barem za "svetke", ali slano dizano tijesto u mojoj obitelji je totalna nepoznanica, moja mama na prste jedne ruke može izbrojiti koliko puta je radila nekakvo slano dizano tijesto. A ja obožavam slana dizana tijesta i ovakvi recepti me uvijek razvesele:)


Loparnica by BMK

Image and video hosting by TinyPic

Tijesto
800 g brašna
1 čajna žlica šećera
1 čajna žlica soli
1 paketić suhog kvasca
4 žlice ulja
oko 350 ml mlakog mlijeka

Nadjev od špinata (blitve)
500 g špinata (blitve)
1 jaje
sol
papar
po želji: vegeta, muškatni oraščić

Nadjev od sira
500 g svježeg sira
1 jaje
sol

Nadjev od šampinjona
500 g šampinjona
1 crveni luk
100 ml (goveđeg) temeljca
sol
papar
po želji: Vegeta, muškatni oraščić

Nadjev od mrkve
250 g mrkve
250 g krumpira
sol
papar

Dodatak
400 ml vrhnja 20 % m.m.
350 ml (goveđeg) temeljca


Od navedenih sastojaka (sobne temperature) zamjesite tijesto i ostavite na toplom mjestu da se digne.

Za temeljac, zakuhajte 450 ml vode s kockom za juhu. U originalu, upotrebljava se goveđi temeljac; ja vodu zakuham s povrtnom kockom.

Špinat (ili blitvu: možete koristiti samo listove; ako koristite i stabljiku, nasjeckajte ju sasvim sitno) operite/očistite pa stavite u kipuću posoljenu vodu i prokuhajte 1-2 min. Zatim sve dobro ocijedite, isplahnite hladnom vodom i rukama istisnite što više tekućine i onda sitno nasjeckajte.
Zatim dodajte jaje i začine.

Luk sitno nasjeckajte i izdinstajte na vodi. Kada postane staklast, dodajte nasjeckane šampinjone i temeljac pa dinstajte da šampinjoni omekšaju i tekućina ispari.

Sir izmiksajte da bude kremast pa dodati sol i jaje.

Mrkvu i krumpir narežite na kockice i skuhajte ih u slanoj vodi, pa ih ocijedite, začinite.


Uzašlo tijesto podijelite na pet jednakih dijelova.

Lim za pečenje namastite.


Razvaljajte jedan komad tijesta (oko 0,5 cm, ili tanje) i stavite ga na dno lima (malo podignite krajeve da njima obložite stranice lima).

Tijesto namažite vrhnjem i na to stavite nadjev od špinata/blitve.

Zatim na to stavite drugi komad razvaljanog tijesta, premažite ga vrhnjem i onda nasjevom od sira.

Sve poklopite trećim razvaljanim komadom tijesta, a na njega stavite vrhnje, pa onda nadjev od šampinjona.

Zatim stavite četvrti razvaljani komad tijesta, namažite ga vrhnjem i rasporedite mrkvu i krumpir.

Poklopite posljednjim razvaljanim komadom tijesta, dobro pritisnite i rubove podvucite u lim.

Odozgo namažite uljem i stavite u pećnicu zagrijanu na 190 stupnjeva.

Nakon 10 min. pitu malo prelijte temeljcem. Tijekom pečenja često podlijevajte pitu dok ne potroši sav temeljac.

Pecite oko 60 min. (ja to pečem nešto duže, da odozgo dobije jaču boju).


Pečenu loparnicu pokrijte kuhinjskom krpom i komadom najlona ili plastične folije pa ostaviti mirovati 40ak minuta.

4 komentara:

  1. Sretan Uskrs tebi i tvojima.

    Jako zanimljiv recept i ovo je nešto u čemu bi sigurno uživala. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Odličan recept, ovo mi se jako sviđa !!

    OdgovoriIzbriši
  3. Aleksandra1234; slažem se:)

    Andrea; hvala; tebi i tvojoj obitelji također sve najbolje:)
    Meni se ova pita jako sviđa i uvijek užuvam u njoj - i to sama, jer kod mene nitko ne voli slane pite; nema veze: više (zapravo sve) ostane meni:))))))))

    Branka; probaj:)

    OdgovoriIzbriši