Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

14. 04. 2010.

Čokoladni kuglof by Branka


Pisala sam već da ne volim slatka dizana tijesta (ali slana obožavam); jedina iznimka su neka peciva poput buhtli s čokoladom. Zato sam tijekom siječnja i veljače isprobavala recepte za famoznu Čokoladnu babku (za sve je kriv Seinfeld).
Nisam baš našla hrpetine recepata za «babku», bilo ih je par, neki bolji, neki lošiji. Imala sam u planu napisati post, ali prvo moram naći te recepte i fotke koje sam napravila (bit će malo teže to naći jer sam te recepte isprobavala onda kad mi je kompjuter bio u kvaru; ali srećom, sve imam spremljeno negdje…, na nekakvim CD-ima…, samo ih moram naći…


Ali dok se ja ne sjetim gdje su završile sve te «babke» evo isprobanog recepta koji imam pri ruci: Brankin Čokoladni kuglof. Svi smo se složili da je jako fin :)

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
500 g brašna
pola čajne žlice soli
60 g sitnog šećera kristala
7 g suhog kvasca ili 20 g svježeg kvasca
2 veća jaja, lagano umućena
100 g maslaca, otopljenog i ohlađenog
310 ml mlakog mlijeka
+
400 g tamne čokolade


Glazura
150 g tamne čokolade
40 g maslaca (sobne temperature)
1 žlica ulja


Brašno prosijajte pa mu najprije dodajte dodajte sol, šećer i kvasac. Zatim dodajte jaja, otopljeni maslac i mlako mlijeko.
Miksajte mikserom (svrdlastim lopaticama) da se tijesto počne odvajati od posude.
Zatim tijesto istresite na lagano pobrašnjenu površinu i rukama ga premijesite da dobijete mekano tijesto.
Ostavite ga na toplom da se digne.


Kad se tijesto skoro diglo, na pari otopite nasjeckanu čokoladu i ostavite da se hladi, pazite da se ne stvrdne do kraja: mora ostati maziva.


Kalup od kuglof lagano namastite.


Dignuto tijesto premijesite pa ga razvaljatjte u pravokutnik (veličine 30 cm x 40 cm).
Premažite ga mlakom čokoladom, narolajte i stavite u pripremljeni kalup.
Ja sam dobivenu roladu malo zaokretala (kao da žmičem rublje) dok sam ju stavljala u kalup: da izgleda malo «nepravilno narolana).

Ostavite kalup s tijestom na toplom da se digne (oko pola sata).


Zatim kalup stavite u pećnicu zagrijanu na 180-200 stupnjeva i pecite 40ak min.


Pečeni kuglof ostavite 10ak min. da se hladi, a onda ga istresite iz kalupa i ostavite da se potpuno ohladi.


Za glazuru, otopite nasjeckanu čokoladu zajedno s maslacem i uljem pa prelijte ohlađeni kuglof.


4 komentara:

  1. Joj sjećam se te epizode. :D :D
    Sjećam se i ovog recepta, odmah mi se svidio zbog nadjeva od čokolade. Jako ti je lijepo ispao. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Kuglof ti je odlično ispao, prekrasan je ! I super si napravila ovaj dio sa zaokretanjem tijesta, prugice su tako efektne. Odličan je recept i tvoja izvedba !

    OdgovoriIzbriši
  3. Pravila sam i ja ovaj kuglof samo sam umjesto čokolade punila sa orasima i marmeladom. Ovaj tvoj je odličan i baš mi se sviđa ideja sa uvijanjem!

    OdgovoriIzbriši
  4. Andrea; dugo sam namjeravala isprobati recept i konačno je došao na red B-)

    Branka; eto, morala sam nešto napraviti drugačije, barem to zaokretanje tijesta :)

    Snježa; nisam ljubitelj orašastih plodova, pa se meni najviše sviđa varijanta s čokoladom :D

    OdgovoriIzbriši