Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

06. 12. 2010.

Jaffa s pekmezom

Nedavno sam na blog unijela recept za kolač od maka na koji se stavlja «preljev» za torte skuhan s pekmezom. Taj preljev mi se svidio i potaknuo me da ga probam staviti na tzv. Jaffa kolač. U dotičnom receptu na biskvit se stavlja «žele» na bazi vode, pudinga i sirupa (soka koji se priprema s vodom). Baš me zanimalo kako će kolač izgledati sa «želeom» od pekmeza.
 Zaključak: meni se sviđa! :)
Bilo je nekih izmjena u receptu: na 500 g pekmeza stavila sam cijeli paketić preljeva jer sam htjela napraviti čvršći žele. Ona varijanta koju sam radila prilikom izrade kolača od maka (500 g pekmeza + pola paketića preljeva), za moj ukus nije dovoljno čvrsta (kolač se može rezati, ali to nije onakva čvrsta smjesa na kakvu sam ja «navikla» kad pripremam te preljeve za torte).

Ovaj put sam na kolač stavila drugačiju čokoladnu glazuru, a ne onu koja se nalazi u originalnom receptu za Jaffa kolač. Ako netko ima neku svoju «omiljenu glazuru», naravno da ju može primijeniti i na ovaj kolač.

Što se «krštenja» kolača tiče, odlučila sam se držati famoznog naziva «jaffa», iako, uvijek mi je bilo blesavo kakvih sve (totalno različitih) recepata ima pod nazivom «jaffa kolač» (a većina ih ionako nema veze s kupovnim Jaffa keksima).
Upotrijebila sam pekmez od maline, a vi možete upotrijebiti kakav god hoćete.
Na fotkama se taj sloj pekmeza baš i ne vidi, ali tu je. Problem je u tome što je pekmez tamno crven pa ne dolazi do izražaja između smeđeg biskvita i smeđe čokoladne glazure (a znate da se ja ionako ne trudim oko fotografija).

Image and video hosting by
TinyPic

Biskvit
3 jaja
5 žlica šećera
10 žlica brašna
100 ml ulja
200 ml mlijeka
2 žlice kakaa
1 prašak za pecivo

Žele preljev
500 g pekmeza (po želji)
1 (prozirni) preljev za torte (12 g)
3 žlice vode (ili vode pomiješane s nekim likerom)

Čokoladna glazura
120 g čokolade za kuhanje
50 g margarina/maslaca
2 žlice ulja
2 žlice vode
2 žlice šećera u prahu

Za biskvit, jaja pjenasto umutite sa šećerom. Dodajte ostale sastojke, a kao posljednje umiješajte prosijano brašno s kakaom i praškom za pecivo.
Smjesu ulijte u namašteni i pobrašnjeni lim (otprilike 34 cm x 24 cm) i stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva.

Provjerite čačkalicom jeli kolač pečen.
Pečeni biskvit ostavite da se hladi u limu.

Za žele preljev, pekmez ispasirajte (ako ima nekakav s tzv. «ekstra velikim komadima voća», usitnite ga u blenderu da bude gladak!).

Ja, naravno, upotrebljavam isključivo kupovni, bistri, glatki pekmez, i definitivno nema potrebe da ga još i pasiram, dovoljno je izmiksati ga (običnim nastavcima za biskvitnu smjesu/kremu). Ali ja sam toliko lijena (kad su te neke stvarčice u pitanju) da se meni to neda ni miksati, nego ja taj lijepi, bistri, glatki pekmez samo stavim u lonac i dobro ga izmiješam kuhačom/pjenjačom prije nego uključim štednjak.

Dakle, pekmez stavite u lonac i zakuhajte na laganoj vatri.

Prašak za preljev umutite s vodom i dodajte zakuhalom pekmezu, promiješajte i pričekajte da ponovno zakuha, maknite s vatre, ostavite da se hladi 30ak sekundi (miješajte!) i onda prelijte po ohlađenom kolaču.

Pričekajte da se preljev stvrdne, stavite ga u hladnjak, barem na 20ak min.

Za glazuru, u posudu stavite nasjeckanu čokoladu, na listiće narezan maslac, ulje, vodu i šećer pa sve otopite na pari, na sasvim laganoj vatri da smjesa ne zakuha.

Kad je smjesa glatka, maknite ju s vatre i miješajte par minuta da se ohladi, a onda ju prelijte po kolaču. Stavite ga u hladnjak da se glazura stvrdne.

Kolač režite oštrim tankim nožem, u jednom potezu, bez izvlačenja pa spuštanja noža (možete ga uranjati u vruću vodu, ja se toga baš ne držim, jedino ako se sjetim…).

Image and video hosting by
TinyPic


4 komentara:

  1. Nismo obožavatelji keksa, ali tu i tamo djeci sam znala kupiti ili Plazma ili Jaffa kekse. Ovo mi se čini jako dobar recept, a kako bi bio bliži Jaffa keksu, koristiti ću džem ili pekmez od naranče. Fiiinooooo!

    OdgovoriIzbriši
  2. Κάθαρσις;
    Ja definitivno nisam ljubitelj ni keksa s maslacem, ni piškota, koristim ih jedino za kolače. Ne obožavam ni Jaffa kekse, a jedan od razloga zašto ih ne volim je i taj što su, dok sam bila klinka, uvijek sadržavali samo žele od naranče:( a ja ne volim naranče. U novije vrijeme ima i Jaffa keksa s različitim žele nadjevima (višnja, malina...) i ti mi se čak donekle i sviđaju, iako, kako rekoh, nisam ljubitelj takvih keksa.

    OdgovoriIzbriši
  3. Uh, što fino izgleda! Definitivno vrijedi probati! Prije mi je jaffa bio nekako ukusniji nego danas, ne znam u čem je stvar, ali se s ovim domaćim sigurno ne može mjeriti! Pišem! :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Prvo jako lepo izgleda,naletela sam takodje na jedan jaffa recxept onako mi je malo vodenastiji,no volim taj ukus..tvoj deluje dosta čvrsto i da se ne raspada!

    OdgovoriIzbriši