Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

13. 01. 2011.

Šarlota s jabukama (i dunjom)

Ovo je trebala biti Šarlota od jabuka i dunja, dok nisam shvatila da su mi dunje istrunule. Pokušala sam spasiti dio dunja, i na kraju kad sam izvagala taj «spašeni» zdravi dio dunja, bilo ga je oko 150 g (recimo da je to 1 dunja), tako da je bilo očito da će u nadjevu prevladavati jabuke (nešto manje od 1 kg). Naravno, nadjev se može napraviti ili samo od jabuka, ili samo od dunja, stvar bi trebala funkcionirati i s kruškama, ali nisam (još) probala.

Budući da kolač radim u zdjeli zapremnine 2300 ml, meni su potrebne 2 rolade (režem ih na ploške debljine oko 1 cm).
Ako imate manju okruglu posudu za šarlotu, možete napraviti jednu roladu i rezati ju na ploške debljine 0,5 cm (trebalo bi ih biti dosta?), u tom slučaju trebalo bi napraviti i manje nadjeva jer moglo bi ga biti previše (za tu manju posudu).


Image and video hosting by TinyPic

Kora 1
3 jaja
1 žumanjak
60 g šećera
1 vanilin šećer
80 g oštrog brašna
pola čajne žlice praška za pecivo
+
pekmez po želji

Kora 2
3 jaja
1 žumanjak
60 g šećera
1 vanilin šećer
80 g oštrog brašna
pola čajne žlice praška za pecivo
+
pekmez po želji

Nadjev
1 kg jabuka (može u kombinaciji s dunjama)
600 ml vode
sok 1 limuna
200 g šećera
prstohvat cimeta
4 praška za puding od vanilije


Za Koru 1, u posudu stavite jaja i žumanjak pa sve miksajte 1 minutu na najvećoj brzini. Zatim nastavite miksati smjesu i tijekom 1 minute postupno dodavajte obje vrste šećera; nakon toga cijelu smjesu miksajte još 2 minute na najvećoj brzini.
Brašno pomiješano s praškom prosijajte (kroz gusto cjedilo) na smjesu od jaja i sve kratko promiksajte na najmanjoj brzini.

Lim (38 cm x 30 cm) obložite papirom za pečenje, papir namastite i pobrašnite pa ravnomjerno rasporedite smjesu. Stavite ju u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite oko 8 min.
Pečenu koru istresite na krpu (ili papir za pečenje) posipanu šećerom kristalom, i odmah ju narolajte, ostavite da se ohladi.

 Na isti način napravite i Koru 2.

Kad se Kore 1 i 2 ohlade, razmotajte ih, sasvim tanko premažite pekmezom i čvrsto ih zamotajte. Stavite ih u hladnjak (barem na pola sata).

Rolade narežite na otprilike 1 cm debele šnite.

Okruglu posuda (zapremnine oko 2300 ml) obložite folijom i u nju po svim stranicama gusto, jednu do druge, poredajte narezane šnite rolade.

Za nadjev, 400 ml vode stavite u lonac pa dodajte limunov sok i šećer. Jabuke ogulite, očistite, narežite ih na kocke (veličine 1-2 cm) i odmah ih stavljajte u lonac s vodom i limunovim sokom (da ne pocrne).

Kad ste sve jabuke narezali i stavili u lonac, uključite štednjak i ostavite da voda s jabukama zakuha. Kad zakuha, kuhajte jabuke da omekšaju, 2-3 min. trebale bi biti dovoljne (malo smanjite temperaturu).

200 ml vode pomiješajte s praškom za puding i cimetom. Kad su jabuke omekšale (nemojte ih raskuhati), dodajte razmućeni puding i sve lagano miješajte kuhačom, kad zakuha, prokuhajte koju minutu (kao puding).

Vruću smjesu ulijte u posudu obloženu šnitama rolade, odozgo zagladite i pokrijte ostatkom šnita rolade.
Ako vam se čini da imate puno šnita rolade, tj. da vam neće sve  trebati za stavljanje odozgo, možete u zdjelu obloženu roladama najprije ulijati pola nadjeva, pa na njega položiti par šnita rolade, pa onda ostatak nadjeva i gore ostatak šnita (ali to ovisi i o tome u koliko velikoj posudi radite šarlotu).
Ja ovaj put nisam tako radila, ali mogla sam, ostalo mi je nekoliko šnita rolade.

Kolač ostavite najprije na sobnoj temperaturi da se nadjev ohladi (da se ne isparava u hladnjaku). Zatim ga stavite u hladnjak na 10ak sati da se potpuno ohladi i stvrdne.

Kad se kolač stvrdne na posudu stavite pladanj i sve zajedno okrenite da šarlota sklizne na pladanj, odlijepite foliju.



Broj komentara: 8:

  1. Sad si me podsjetila na jednu 'davnu' sarlotu koju sam pronasla kao 12-godisnjakinja - jos je imam! Tvoja je perfektno izvedena, a i dopada mi se mnogo voca unutra!

    OdgovoriIzbriši
  2. Predivno!!!Za tebe od mene jedna lepa nagradica,pa svrati da je uzmes!:)))

    OdgovoriIzbriši
  3. Autor je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši
  4. Greška u kucanju teksta,izvini.I od mene nagradica. Divan recept.

    OdgovoriIzbriši
  5. Jasna;
    Hvala:) Šarlote su mi zgodne, ali ne radim ih često.

    Maja;
    Hvala na nagradi.

    Marijana;
    Hvala za nagradu

    phiphy;
    Hvala:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Od mene,takodje,jedna nagrada.:)

    OdgovoriIzbriši