Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

14. 03. 2011.

Slane ruže od ludog tijesta

Negdje na Internetu vidjela sam upute za izradu ovakvih ruža. Nisam se potrudila spremiti recept, pa nemam pojma kakvo je tijesto u originalu (slano? ili slatko?) i čime je nadjeveno. Ali zapamtila sam postupak izrade ruža i «primijenila» sam ga na tzv. ludo tijesto. Ja radim slanu varijantu (sa svježim sirom) jer nisam ljubitelj slatkog dizanog tijesta; ali možete napraviti i «slatke ruže».

U receptu koji sam vidjela, ruže se ne peku u kalupima za muffine, nego poredane na lim, ali onda su poprilično deformirane; jako se "rascvjetaju" i rašire… Prilikom oblikovanja, krajeve treba nagurati pod «ružu», ali tijekom rasta tijesta i pečenja, oni se «iščupaju» prema van…
Probajte ispeći ruže bez kalupa za muffine, pa ćete vidjeti kako će se tijesto ponašati.

Ne znam koliko ruža se može napraviti od ove količine tijesta, jer još nikad nisam radila samo ruže; kad zamijesim ovo tijesto od 500 g brašna, radim različite oblike: kiflice, pužiće, ruže…
Ne znam ni koliko je sira potrebno jer ne nadjevom sve istim nadjevom; a ionako to sve radim «odokativno».

Dakle, ovo je opet ono «ludo tijesto» koje radim prema Miliczinom receptu. Volim taj recept! Isprobala sam još 2 recepta pod tim nazivima, ali nisam bila oduševljena finalnim proizvodima. Tim dvama tijestima nije ništa falilo, digla su se, dala su se oblikovati, ali nisu mi bila ni približno onako ukusna kao Miliczino. Čini mi se da ja razlog tome količina ulja: u Miliczinom receptu na 1 kg brašna ide čaša ulja. A u ovim drugim receptima koje sam probala: u jednom na kilu brašna idu (samo) 3 žlice ulja, a u ovom drugom uopće ne ide ulje (niti maslac, niti margarin).
Dakle, kad je ludo tijesto u pitanju, vjerna sam Miliczinom receptu. Obično pripremim tijesto od 1 kg brašna pa ga podijelim na četvrtine i svaki dio posebno zamrznem, i vadim im zamrzivača kad mi treba.
Ja uglavnom radim tijesto neutralnog okusa, jer ne znam unaprijed hoće li mi trebati za slane ili slatke varijante. Za ove ružice  možete zamijesiti tijesto s više soli, da bude slanije (ili možete raditi slatke).

Kad pečem takva slana peciva, dovoljno mi je tijesto zamiješeno od 500 g brašna (od 1 kg brašna bilo bi mi previše  jer kod mene nema ljubitelja slanih peciva), pa zato ovdje navodim tu varijantu.
















 Ludo tijesto
500 g glatkog brašna
1 čaša jogurta ili kiselog vrhnja (200 g)
pola čaše (od jogurta) ulja
pola čaše (od jogurta) mlijeka
1 jaje
pola paketića suhog kvasca (3-4 g)
pola paketića praška za pecivo (oko 6 g)
1 čajna žlica soli
pola čajne žlice šećera

Nadjev
svježi sir
kiselo vrhnje
pšenični griz ili krušne mrvice
sol, papar


Za tijesto, u posudu stavite sve sastojke i zamijesite glatko tijesto, po potrebi dodajte više mlijeka. Pokrijte krpom i ostavite na toplom da se digne.

Za nadjev, svježi sir ocijedite i izmiješajte da bude gladak. Ako je presuh možete mu dodati malo kiselog vrhnja. A ako je gnjecav, dodajte pšenični griz ili krušne mrvice. Začinite solju i paprom.
Ili pripremite slani/slatki nadjev po želji.


Dignuto tijesto premijesite.

Podijelite ga na loptice veličine (male) marelice.
Svaku lopticu razvaljajte (na debljinu 3-4 mm) u krug promjera oko 12 cm.
Krug razrežite na četiri mjesta, sredinu ostavite narazrezanu. Na tu sredinu stavite oko 1 čajnu žlicu nadjeva. 



Jednu «razrezanu četvrtinu» tijesta omotajte oko nadjeva. Zatim oko toga omotajte još jednu «razrezanu četvrtinu»...


... pa onda i treću i četvrtu: oblikujte nešto što bi trebalo ličiti na ružu, tj. ružin pupoljak.




Čini mi se da je više nego očito da se ja ne trudim oko izgleda tih ruža, pa i ovo s redoslijedom preklapanja «razrezanih četvrtina oko nadjeva», kod mene na svakoj ruži izgleda drugačije – ja to preklapam kako mi dođe i uopće na pazim na redoslijed.
Oni koji me znaju, znaju da je meni estetika zadnja rupa na svirali, pa me uopće ne brine što sve ruže ne «sklapam» na isti način i što su na kraju različite. Oni kojima je bitno kako to izgleda, slobodne neka paze na redoslijed preklapanja – ali morate se složiti da kako god preklapali tijesto, uvijek je istog okusa – a meni je samo to važno.

Iako mi estetika nije bitna, ruže ipak (uvijek) pečem u kalupima za muffine, jer jednom kad sam ih pekla poredane na lim - tako su se raširile da su se praktički «raspale»: «ruža» se uopće nije mogla raspoznati (onda je šteta uopće se truditi oko oblikovanja).


Dakle, oblikovane ružice stavljajte u kalupe za muffine (namaštene ili obložene papirnatim košaricama).











Ruže odmah stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite da porumene (20ak min.).

Po želji, ruže poslužite u papirnatim košaricama za muffine.


















Broj komentara: 13:

  1. Ove ružice su ti jako lepe i efektne.
    Ja samjoš na početku blogovanja radila Maslinkine ružice sa kajmakom u kalupu za mafine i to je bilo najlepše pecivo koje sam pravila
    http://foodforthought-jelena.blogspot.com/2010/07/kukuruzne-ruzice-sa-kajmakom-by.html

    OdgovoriIzbriši
  2. FOARTE FRUMOSI SI FOARTE USOR DE FACUT !O SA-I FAC SI EU.

    OdgovoriIzbriši
  3. Fantastično izgledaju:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlično si pokazala kako se rade, sviđa mi se ova slana varijanta, to je ono što moji vole subotom ujutro, pa bilježim i sigurno ću raditi (javim ti rezultat).

    OdgovoriIzbriši
  5. draga Sanela, hvala ti na ovom odličnom receptu, jako jak im se sviđa i spremam si ga
    hvala i na slikoprikazu motanja ruže, ovo tijesto se zbilja čini fenomenalno za razna peciva! Ovo ću sigurno isprobati

    OdgovoriIzbriši
  6. Nešto slično sam radila, naravno našla sam na coolinariki, kao pogaču (http://vrtaljica.blogspot.com/2011/01/pogaca-od-ruza.html).
    Vrlo su zanimljive i dekorativne. I ovaj tvoj način pripreme i to ludo tijesto su mi jako znimljivi!

    OdgovoriIzbriši
  7. Sanela,bas izgledaju kao prave ruzice!Prelepe su ti!

    OdgovoriIzbriši
  8. Jelena;
    hvala:)
    Radila sam maslinkine ruže s kajmakom. Virnula sam sada na tvoj blog, i tvoje su jako lijepe.

    daniela cake´s;
    thank you:)

    Rena;
    hvala:)

    Κάθαρσις;
    Nisu komplicirane za napravit:)
    Javi kako je ispalo. Svaka čast što ih namjeravaš napraviti u subotnje jutro, ja nisam spremna dići se u jutro da bih radila dizano tijesto; ono što napravim, napravim tamo negdje iza 8, 9 sati, ili popodne.

    Tamara;
    Drago mi je da ti se sviđa. Probaj:) Meni s eovo tijesto jako sviđa, ali naravno, može se upotrijebiti i neko drugo (ne sjećam se gdje sam vidjela recept i kakvo tijesto se tamo upotrebljava).

    Snježa;
    Vidjela sam tu pogaču na tvojme blogu i bacila snm pogled i na recept na Coolinariki, ali nisam imala vremena proučavati ga. Zato sam zabilježila recept s namjerom da ga proučim, ali već sma pomalo i zaboravila na njega. Hvala što si me podsjetila, vidim da se te ruže rade kao i ove.
    Ja jako volim ovo ludo tijesto u slanoj varijanti, a pogodno je i za oblikovanje "neobičnog" peciva.

    Maja;
    Hvala:)

    OdgovoriIzbriši
  9. Haj Sanela, rečeno-učinjeno, nije prošlo ni par dana otkako sam vidjela ovaj recept i isprobala ga, odlične su ružice, baš smo guštali! Tek danas ga stižem objaviti, možeš pogledati kako sam napravila na linku:

    http://bite-my-cake.blogspot.com/2011/03/saneline-slane-ruze-od-ludog-tijesta.html

    Hvala na krasnim receptima :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Love your step by step instructions! I am saving this post and will be making it soon!
    Thanks1

    OdgovoriIzbriši
  11. Cooking Rookie;
    thank you:)
    Enjoy:)

    OdgovoriIzbriši
  12. Tamara;
    drago mi je da ti se sviđaju. Tvoja izvedba je odlična, a fotke prelijepe:)

    OdgovoriIzbriši
  13. Po ovom naputku sam danas i ja radila ružice koje su ispale super...Vaše su predivne :)

    OdgovoriIzbriši