Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

10. 04. 2011.

Medeni pužići s narančama

Jedini pekmez koji ja «kuham» i dalje je onaj u medenim pužićima:D

Nakon što sam u časopisu Lisa: Čarolija okusa otkrila recept za varijantu s jagodama, uslijedila je moja varijanta s rabarbarom, pa s lubenicom, pa sa šljivama, pa s bazginim bobicama, pa s bananama, ali i malinama, zatim s dunjama, te s bundevom.

Dosta dugo nisam pekla pužiće s pekmezom. Zanimalo me kako bi stvar funkcionirala sa samom narančom, tj. s pekmezom od naranče…

Stvar funkcionira, iako ova varijanta je «pipkava» kao i prva koju sam radila: ona s jagodama. Naranče su, kao i jagode, ispustile puno soka kad sam ih posipala šećerom, pa je «sokić» curio na sve strane dok sam rezala pužiće – ali to sam i očekivala pa nije bilo iznenađenja (kad sam pužiće složila u lim, sokić sam dlanom nagrnula na pužiće u limu i gotovo:)

Naranče nisam filetirala tj. nisam  odstranjivala sve opne, končiće itd. Ipak, dok sam gulila koru, trudila sam se što «deblje» ih guliti da odstranim vanjski bijeli sloj. 
Nisam ih niti jako usitnila, ugrubo sam ih narezala nožem (da sam ih jako usitnjavala, ispustile bi još više soka).


Kao i uvijek kad radim ove pužiće, upotrijebila sam Dr Oetker želirni šećer (pakiran je u paket od 500 g).
U prijašnjim receptima za ove «pužiće» pisala sam o «šećeru za želiranje»: to je smjesa za želiranje kojoj je već dodan šećer, koristi se za brzo ukuhavanje voća, tj. kuhanje pekmeza i želea. Postoji i «mješavina za želiranje» kojoj nije dodan šećer.

Ako nemate mješavinu želirnog šećera, nego samo smjesu za želiranje bez šećera: najbolje bi bilo da u posudi dobro promiješate 500 g šećera kristala i taj paketić od (otprilike) 25 g smjese za želiranje – i onda upotrijebite 7 žlica te smjese  kao želirni šećer za ukuhavanje voća; ostatak pripremljene smjese možete spremiti u posudu s poklopcem ili u plastičnu vrećicu  i ubuduće upotrebljavati ili za kuhanje pekmeza/želea ili ovakve pužiće.

Osim želirnog šećera, dodala sam i šećer kristal, jer bi meni to inače bilo previše gorko i previše kiselo.














Tijesto
500 g glatkog brašna
1 suhi kvasac: 7 g (ili pola kocke svježeg: 15ak g)
prstohvat soli
250 ml mlakog mlijeka
80 g margarina
50 g svijetlog meda

Nadjev
3 naranče
7 žlica želirnog šećera za ukuhavanje voća (npr. Dr Oetker)
5 žlica šećera kristala
50 g margarina, narezanog na komadiće
cimet, vanilin šećer/aroma


Od navedenih sastojaka zamijesite tijesto, pokrijte ga i ostavite na toplom 20 min. Zatim ga premijesite na pobrašnjenoj podlozi pa ga opet vratite u posudu, pokrijte i ostavite na toplom oko 40 min.

Naranče debelo ogulite, prepolovite ih i očistite im sredinu. Nožem ih narežite na komade veličine 1-2 cm.
Ja ih nisam filetirala, tj. nisam odstranjivala prozirne opne između kriški niti vadila sve one sitne bijele končiće, meni je to ubitačan posao…


Okrugli lim promjera oko 28 cm obložite papirom za pečenje.

Dignuto tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj podlozi u pravokutnik, debljine oko 5 mm.
Na njega ravnomjerno rasporedite nasjeckane naranče, posipajte ih želirnim šećerom pomiješanim s kristal šećerom, cimetom i vanilin šećerom.
Ja nisam na tijesto izlijala sok koji su naranče ispustile, jer mi se činilo da će to sve biti pregnjecavo.

Tijesto narolajte počevši s duže strane. Dobivenu «roladu» narežite na 10ak jednakih komada (ja sam ovaj put narezala 14 komada). Narezane «pužiće» složite u lim, prerezana strana okrenuta je prema gore, odnosno dolje. Ako komadi naranče, šećer ili «sokić» cure tijekom rezanja, jednostavno sve nagrnite na dlan i sve posipajte po pužićima u limu:)
Mekani margarin narežite na listiće i odozgo ga rasporedite po pužićima.

Pužiće stavite u pećnicu zagrijanu na 180° C i pecite oko 40 min. Ako pužići odozgo prebrzo potamne, pokrijte ih aluminijskom folijom.


Pečene pužiće ostavite da se ohlade. Po želji, posipajte ih šećerom u prahu.



2 komentara:

  1. Super su! Imam jedan recept za pužiće s narančom u kojemu tijesto isto radim s medom, vrlo slično, ali nadjev je drukčiji, ovaj tvoj mi se više sviđa-odlično

    OdgovoriIzbriši
  2. Vidjela sam tvoj recept, tijesto je slično ovom, a "nadjev" sliči onom iz recepta za Pužiće s aromom naranče koji sam unijela na blog prije kojih mjesec dana:)

    OdgovoriIzbriši