Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

06. 04. 2011.

Pogača od vrhnja i suhog voća

U originalu, ova pogača radi se od suhih marelica. Ne obožavam baš suho voće (pogotovo ne volim suhe marelice, smokve i grožđice), ali neke vrste toleriram pa ovu pogaču napravim s voćem koje mi se barem koliko-toliko sviđa. 
Najčešće upotrebljavam suhe šljive ili višnje (na fotografijama je varijanta sa suhim višnjama). U tu varijantu sa suhim višnjama stavljam više šećera i u tijesto i u nadjev jer je meni to inače prekiselo (u originalu se stavlja po 50 g, ja stavljam oko 80 g). 













  













Sastojci
400 g glatkog brašna
1 suhi kvasac (7 g)
50 – 80 g šećera
prstohvat soli
50 g mekanog margarina/maslaca
oko 250 ml mlake mlaćenice (može i kiselo mlijeko, jogurt…)

Nadjev
2 jaja
400 g kiselog vrhnja
50 – 80 g šećera
200 g nasjeckanog suhog voća (jedne vrste, ali može i pomiješano)
(sitno naribana kora pola limuna)
vanilin šećer ili rum šećer


Svi sastojci za tijesto, ali i za nadjev (!) trebaju biti sobne temperature.

Od brašna, kvasca, šećera, soli, margarina i mlaćenice zamijesite mekano glatko tijesto, mijesite ga 5-10 min. (u originalnom receptu tijesto se «mijesi» mikserom, svrdlastim nastavcima za tijesta, ali možete i ručno).
Tijesto oblikujte u kuglu, pokrijte vlažnom krpom i ostavite na toplom da se digne.

Za nadjev, pjenjačom/vilicom umutite jaja pa dodajte kiselo vrhnje i šećer (i limunovu koru; ja ju ne volim pa ju ne stavljam), sve dobro promiješajte. Na kraju umiješajte i nasjeckano suho voće.
U ovu varijantu s višnjama ja dodajem rum šećer, ali možete staviti i vanilin šećer – a može i bez toga.

Posudu za pečenje (okruglu, promjera oko 28 cm) obložite papirom za pečenje (!).

Dignuto tijesto premijesite rukama, pa ga stanjite (dlanovima ili valjkom) u pravokutnik debljine 1,5-2 cm. Pobrašnjenim nožem, tijesto narežite na «trake/štapiće» širine 1,5-2 cm.



Narezane trake tijesta slažite u lim (obložen papirom) – kao da oblikujete «puža», ali između traka ostavite 1-2 cm praznog prostora kako bi između tijesta došao nadjev.
Ako složite tog «puža», a ostane vam koja traka tijesta «viška», negdje ju ugurajte, na pečenoj pogači se taj «narolani oblik» tijesta ionako ne vidi.



Pripremljeni nadjev nalijte na pogaču, malo ga poravnajte žlicom da svugdje bude jednake debljine.


Po želji, dio suhog voća nemojte pomiješati s jajima i vrhnjem nego ga ugurajte u prazan prostor između tijesta (prije nego na tijesto nalijete nadjev); ja to tako ne radim jer mi se neda slagati to voće, ja sve veće stavim u nadjev i nalijem u lim.


Nadjevenu pogaču ostavite na sobnoj temperaturi dok se pećnica grije.

Pećnicu zagrijte na 200 stupnjeva i pogaču pecite oko 40 min., ovisno o tome koliko zapečenu pogaču želite (možete ju ostaviti da bude «svjetlija» nego što je ova moja).

Pečenu pogaču ostavite da se malo ohladi pa ju pomoću papira izvadite iz lima. Poslužite mlaku ili hladnu. 















 

Broj komentara: 7:

  1. A meni je ovo baš dobra ideja. Pošto ja jako volim suho voće ovo bi mi izvrsno bilo. Vrlo zanimljiv način slaganja - pripreme!

    OdgovoriIzbriši
  2. Predobro izgleda. Imam nekog suvog i kandiranog voca i mogla bih ovako nesto napraviti. Hvala za divnu ideju.

    OdgovoriIzbriši
  3. Kako prelepo izgleda, super je što se može koristiti razno suvo voće...

    OdgovoriIzbriši
  4. Super izgleda i rado bih je jela kada bi je netko drugi pripremio. Naime, nemam vremena i živaca čekati da se nešto digne. Oduzme pola dana.

    OdgovoriIzbriši
  5. Snježa;
    I meni je taj recept zanimljiv. Probaj:)

    Sanja;
    Hvala:) Probaj:)

    Zora;
    Hvala:) da, možeš koristiti voće kakvo god hoćeš:)

    Κάθαρσις;
    Slažem se da se s nekim tijestima izgubi pola dana: onima koje treba pet puta premijsiti i svaki put ih ostaviti da s eopet dignu ili s onima koje terba namazati maragrinom pa preklapati par puta itd. Ali ovo ne smatram takvim tijestom: ja to stavim u zagrijanu pećnicu na jedno pola sata i "brzo" se digne.

    OdgovoriIzbriši
  6. Sanela, ovo je bozanstveno! I meni su suve visnje favorit.

    OdgovoriIzbriši
  7. Taci;
    hvala:)
    Ne radim često kolače sa suhim voćem, ali kad ih radim, upotrijebim ili suhe šljive ili višnje( od sveg suhog voća to dvoje mi je u skupini "boljih").

    OdgovoriIzbriši