Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

11. 10. 2011.

Lazanje sa šljivama


Do prije par tjedana stalno sam slatke, voćne lazanje radila po receptu za Lazanje s višnjama, nisam ih radila samo s višnjama, upotrebljavala sam i drugo voće, a bilo je i «varijacija na temu» nadjeva od pudinga.

Nadavano sam isprobala recept za Lazanje sa šljivama sa stranice Chefkoch.de, taj recept je drugačiji od onog za Lazanje s višnjama, ali meni se i taj sviđa.
U originalu nadjev se radi od maslaca, brašna i mlijeka (kao bešamel umak) i na kraju se umiješa jogurt od vanilije. Ja umjesto brašna, upotrebljavam puding od vanilije u kombinaciji s brašnom/Gustinom, a na kraju dodam jogurt kakav imam: nekad voćni, nekad obični mliječni, a kad nisam imala jogurta, upotrijebila sam kiselo vrhnje.
Umjesto 1 kg šljiva ja ih stavim manje, jer je meni to inače pregnjecavo, (šljive kakve ja imam (sa stabla u vrtu) ispuste puno soka).






Sastojci
tijesto za lazanje koje ne treba kuhati

Nadjev
0,6 – 1 kg svježih šljiva
cimet
2 žlice margarina/maslaca
3 žlice brašna (ili 1 prašak za puding od vanilije i 1 žlica brašna/kukuruznog škroba (Gustin))
500 ml mlijeka
2 vanilin šećera
oko 3 žlice šećera
250 g jogurta (od vanilije, ali može i obični mliječni, može i voćni, može i kiselo vrhnje)


Šljive operite, očistite i narežite na četvrtine.

U loncu rastopite 2 žlice margarina pa dodajte brašno (ili prašak za puding i brašno/Gustin), kratko popržite pa zalijte mlijekom, miješajte pjenjačom da se ne zgruda. Kad zakuha, kuhajte oko 1 min. stalno miješajući. Kuhanu smjesu maknite s vatre i odmah umiješajte obje vrste šećera. Smjesu ostavite da se hladi 5-10 min., a zatim umiješajte jogurt (ili vrhnje). Po potrebi dodajte još šećera.

Posudu za pečenje namastite po dnu i stranicama. Na dno razmažite sasvim malo (tople) smjese od jogurta i na to složite prvi sloj tijesta za lazanja pa ih premažite s malo smjese od jogurta i na to složite dio šljiva koje posipajte s malo cimeta. Njih pokrijte listovima tijesta, pa opet redajte smjesu od jogurta, na nju šljive s cimetom, itd. Broj slojeva ovisi o tome u kako velikoj posudi radite lazanje.
Završite slojem tijesta za lazanje koje odozgo premažite smjesom od jogurta.

Lazanje stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite ih oko 40 min.
Na kraju možete pojačati temperaturu i npr. uključiti gornji grijač da se odozgo jače zapeku.

Pečene lazanje ostavite da se hlade oko 40 min. (dok su vruće, gnjecave su, bolje ih je poslužiti tople/mlake). Po želji, posipajte ih šećerom u prahu.



Broj komentara: 7:

  1. Ovo je sve za mene novo a zvuci bogami jako dobro;))

    OdgovoriIzbriši
  2. i za mene nova ideja-slatke lazanje. Zašto ne? Čini se stvarno odlično

    OdgovoriIzbriši
  3. Estupenda receta ..me gusta mucho bsssMARIMI

    OdgovoriIzbriši
  4. Nikada nisam jela slatke lazanje... Bas me zanima kakav je ukus. Cini mi se da ne moze biti lose...

    OdgovoriIzbriši
  5. ajme koja super ideja... obožavam šljive i tijesto, dakle za mene je recept pun pogodak:)

    OdgovoriIzbriši
  6. What's for dessert?;
    hvala:)

    Dzoli;
    probaj:)

    Tamara;
    probaj:)

    garlutti;
    thank you:)

    Miki;
    probaj:) to je stvar ukusa, netko voli slatke lazanje, a netko ne. Okus ovisi o sastojcima (nadjevu i voću), moguće su razne kombinacije:)

    Rena;
    probaj:)

    OdgovoriIzbriši