Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

15. 10. 2011.

Popečci od palente i pahuljica (sa zelenjavom)

Ovaj recept za popečke temelji se na 2-3 recepta s Interneta. U mojoj interpretaciji ti recepti doživjeli su izmjene i spojeni su u jedan recept:)

Pisala sam već da volim prženu hranu pa su popečci česti na mojem repertoaru. Kad je riječ o ovakvim vrstama popečaka, često čujem onu foru da se popečci umjesto prženjem na masnoći mogu pripremiti pečenjem u pećnici. Da, to se može pripremiti u pećnici – ali meni je taj finalni proizvod katastrofalan! Naravno, to se ispeče, može se čak i pojesti – ali kako je to neukusno! Ajme, jeza me hvata kad se sjetim popečaka pečenih u pećnici, od njih bježim glavom bez obzira. Kad mi netko kaže da su takvi "popečci zdraviji od prženih" redovito mi glavom proleti misao: "da, to zdravlje možeš okusiti!" (u smislu - da je sva zdrava hrana meni uglavnom neukusna!). Ja priznajem samo popečke pržene u masnoći:)



Sastojci (za 15ak komada)
125 g instant kukuruzne palente (griza)
125 g zobenih pahuljica (mogu i ječmene, pšenične i ražene)
600 ml vode
500 g blitve ili špinata ili kelja i sl.
1 crveni luk
2 češnja češnjaka
sol, papar

Za prženje
krušne mrvice ili sezam za uvaljati popečke
masnoća


U loncu zakuhajte vodu, posolite ju i miješajući pjenjačom dodajte palentu i pahuljice. Kuhajte oko 1 min. stalno miješajući.

Kuhanu palentu maknite s vatre. Ostavite ju da se hladim da ju možete dirati rukama.

Kakvu god zelenjavu upotrijebili, trebate ju ubaciti u zakuhanu vodu i kratko prokuhati (blanširati).
Možete upotrijebiti 500 g špinata ili kelja, može i kupus. Ili 500 g samo zelenog dijela blitve, tj. list bez stabljike, a možete upotrijebiti i 500 g listova zajedno sa stabljikom, no, onda stabljiku trebate dobro usitniti.

Ja sam upotrijebila listove blitve zajedno sa stabljikom.
Blitvu operite i odrežite joj gornji zeleni dio lista. Bijeli, debeli dio stabljike sasvim sitno nasjeckajte.
U loncu zakuhajte vodu i posolite ju pa dodajte nasjeckane stabljike blitve i kuhajte ih oko 4 min. Zatim dodajte zeleni list blitve i sve zajedno kuhajte još oko 4 min.

Kuhanu blitvu ocijedite i odmah ju isplahnite hladnom vodom da se ohladi pa ju opet ocijedite. Rukama istisnite što više tekućine iz blitve.
Usitnite ju sjeckajući ju nožem na dasci za rezanje.

Ako upotrebljavate špinat (ili kelj), operite ga, u loncu zakuhajte vodu i posolite ju pa dodajte pripremljeno lišće i kuhajte ga oko 5 min. Kad je kuhano odmah ga ocijedite i isplahnite hladnom vodom da se ohladi pa ga opet ocijedite. Rukama istisnite što više tekućine.
Ocijeđeno lišće usitnite nožem.


Obje vrste luka očistite i sitno nasjeckajte.

Hladnoj (mlakoj) smjesi od palente i pahuljica dodajte narezane, blanširane listove, obje vrste luka i sve začinite solju i paprom. Rukama sve dobro «premijesite» da se sastojci povežu.

Vlažnim rukama oblikujte okrugle popečke debljine oko 1,5 cm.

Po želji, uvaljajte ih u krušne mrvice (preporučujem!) ili sezam (ne preporučujem(!), iako - na fotkama baš ta verzija sa sezamom jer ja volim sezam).
Iako volim sezam, nemam običaj popečke uvaljati u njega jer četvrtina tog zrnja spadne s popečaka za vrijeme pečenja, i onda mi to zrnje ostane plivati u tavi i "moram" ga baciti. 
Ako se ipak odlučim za tu varijantu sa sezamom, da ne bih na kraju bacila taj "poprženi" sezam koji spadne s popečaka, nastojim ga nekamo utrpati. 
Najčešće, po potrebi ocijedim višak masnoće, i tim sezamom začinim neko kuhano povrće, npr. karfiol, prokulicu, mahune, itd.



U neprianjajućoj tavi zagrijte malo masnoće i pržite popečke na laganoj vatri s jedne i druge strane da lagano porumene.
Pečene popečke vadite na papirnati ubrus da upije višak masnoće.



Broj komentara: 6:

  1. Nadam se da si uzivala u ovim divnim kolacicima;))

    OdgovoriIzbriši
  2. Jako mi se svidjaju ovi popečci! Odlični sastojci! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. TV gledam dok stvarno nemam drugog posla, a večinom imam drugog posla i ne gledam ga skoro pa nikad, mogla bih i bez njega baš, ali znam da neki ljudi ne mogu i razumijem to
    prije bih bez tv-a nego bez neta...
    nadam se da te loša sreća prošla i da više neće krepavat aparati kod tebe...
    popečci mi se dopadaju iako moram priznati da nisam isprobala u takvoj kombinaciji

    OdgovoriIzbriši
  4. Dzoli;
    jesam:)

    Miki;
    probaj:)

    ninakuhinja;
    Ja bih definitivno mogla bez neta u privatnom životu. No, važan mi je poslovno, zbog mailova, sve drugo za što ga koristim "privatno" - nije ni od koristi ni od važnosti - sve to radim iz navike. Baš sam razmišljala, da nemam net ne bih se bavila blogom, i to bih mogla podnijeti, ali ovo kad sam bez televizora me ubija.

    OdgovoriIzbriši
  5. Kako smo svi razliciti. Volim i Tv i Net ali ako bih morala birati to bi bio NET bez imalo dileme. Receptic mi zvuci zanimljivo.

    OdgovoriIzbriši
  6. Sanja;
    Možda je to stvar navike, ali televizor je dio mog života, skoro od kad znam za sebe. Kao klinka nisam visjela cijele dane pred tv-om, ali bilo je stvari koje sam voljela gledati. Meni je i danas tv sastavni dio života, iako se njime služim jedino u slobodno vrijeme (kojeg imam malo).
    Internet imam 10ak godina, za posao mi treba mail, a surfanje internetskim prostranstvima, većinom se odnosi na surfanje iz privatnih razloga. Prema tome, kako sam do prije 10 godina živjela bez Interneta tako bih mogla i danas. Znam da mene nitko ne sili da surfam Internetom, pa i ne surfam puno. Nemam običaj svaki dan provoditi vrijeme surfajući Netom, prođe i po par dana da nisam surfala, najviše se bavim blogom, ali ni time se ne bavim svaki dan.

    OdgovoriIzbriši