Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

20. 01. 2012.

Banica od dizanog tijesta

Recept za ovu banicu potječe s Coolinarike. Donekle sam se držala recepta, ali ja nisam u stanju držati se toga što tamo piše, ja ne bih bila živa da nešto ne promijenim:) zato sam upotrijebila četiri nadjeva koja su se meni sviđala.
Za tijesto sam upotrijebila oko 700 g brašna: s obzirom na 200 ml mlijeka i 4 jaja – meni nikako nije bilo dovoljno 550-600 g brašna. Količina jaja bi se mogla smanjiti, 3 bi bila dovoljna (možda i samo 2), a i količina mlijeka bi se mogla smanjiti za 50ak ml, pa bi se tijesto moglo zamijesiti od 500-600 g brašna.

Nemam fotografiju presjeka, ove fotke iz «ptičje perspektive» napravila sam dok banica još nije bila gotova (uslikana je kad je prelijana sirupom, prije stavljanja u pećnicu). Preko noći je ostala u pećnici, drugi dan nisam odmah fotografirala presjek, a na večer je bio mrak - a kad s mobitelom fotografiram uz upaljenu električnu rasvjetu u prostoriji – fotke su užasne! Ljubitelji lijepe fotografije rekli bi da su moje fotke  i inače užasne – i bili bi u pravu, ja uopće ne osjećam potrebu da se trudim oko toga, pa nemam u planu niti kupovati fotoaparat (ako mi je već više osoba sugeriralo «da bi meni to trebalo, s obzorom na moj blog»). No, trudim se sve fotografirati pri danjem svjetlu, i ja sam s obzirom na moju ne zainteresiranost za fotografiranje i mogućnosti mobitela – zadovoljna fotografijama.


Tijesto
650-700 g glatkog brašna
1 suhi kvasac (7 g)
prstohvat soli
200 ml mlakog mlijeka
4 jaja
2 žlice ulja

Moji nadjevi
1. 60ak g mljevenih oraha
2. 1 puna žlica cimeta pomiješana s 3 žlice šećera
3. 80ak g suhih višanja
4. 60ak g sitno naribane čokolade za kuhanje

+
oko 80 ml ulja

Sirup
200 g šećer
1,5 l vode


Svi sastojci za tijesto trebaju biti sobne temperature.
Za tijesto, od brašna, kvasca, soli, ulja, mlijeka i jaja zamijesite srednje čvrsto tijesto. Oblikujte ga u kuglu, pokrijte vlažnom krpom i ostavite na toplom da se digne.

Okruglu posudu za pečenje (promjera 40ak cm) nauljite po dnu i stranicama.

Kad se tijesto digne, premijesite ga pa podijelite na četiri jednake lopte.
Pokrijte ih krpom i ostavite 15-20 min. na sobnoj temperaturi da se dižu.

Uzmite jednu kuglu tijesta, malo ju premijesite pa ju razvaljajte na 2-3 mm debljine (u pravokutnik dimenzija oko 35 cm x 25 cm).
Tijekom valjanja ostavite tijesto da se malo odmara, lakše ćete ga razvaljati.

Razvaljanu koru premažite uljem pa ju posipajte mljevenim orasima (u tankom sloju).

Narolajte ju počevši s duže strane. Dobivenu rolu smotajte kao puža i stavite na sredinu posude za pečenje.



Drugu kuglu tijesta premijesite i razvaljajte u pravokutnik kao i prvu. Tijesto premažite uljem i posipajte cimetom pomiješanim sa šećerom. 


Narolajte ga počevši s duže strane. Dobivenu rolu «omotajte» oko «puža» u posudi za pečenje.



Treću kuglu tijesta premijesite i razvaljajte u pravokutnik kao i prethodne. Tijesto premažite uljem i posipajte suhim višnjama. 


Narolajte ga počevši s duže strane. Dobivenu rolu «omotajte» oko prethodnih rola u posudi za pečenje.



Četvrtu kuglu tijesta također premijesite i razvaljajte u pravokutnik kao i prethodne. Tijesto premažite uljem i posipajte naribanom čokoladom. 


Narolajte ga počevši s duže strane. Dobivenu rolu «omotajte» oko prethodnih rola u posudi za pečenje.



Složeno tijesto pokrijte vlažnom krpom i ostavite oko pola sata na sobnoj temperaturi da se diže.


Zatim ga stavite u pećnicu zagrijanu na 190 stupnjeva i pecite 40ak min. da porumeni.
Pečenu banici ostavite da se potpuno ohladi.

Ohlađenu banicu narežite na komade (kao tortu), nemojte ih vaditi iz posude.

Za sirup, u lonac stavite šećer i vodu pa ih miješajući zagrijavajte da se šećer rastopi. Kad zakuha, tekućinu prokuhajte oko 5 min.
Kuhani sirup ostavite da se hladi 10ak min., a onda, dok je još topao, njime prelijte hladnu, narezanu banicu. Posudu u kojoj ste pekli banicu pokrijte folijom i stavite u mlaku pećnicu (zagrijte ju na 50ak stupnjeva pa ju isključite) da banica upije sirup.

Banicu poslužite potpuno ohlađenu.
Ja ju ostavim preko noći, pokrivenu u pećnici, pa se ona polako hladi (i upija sirup).


.

4 komentara:

  1. Super ti je!!Dobra ideja da svaku filujes drugim nadevom.Na jednom mestu za svaciji ukus:))POzz

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Da, najbolje je kad svatko ima nadjev po svojem ukusu:)
      Pozdrav.

      Izbriši