Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

02. 01. 2012.

Cvjetna pogača

Sve najbolje u Novoj godini!
Baš razmišljam hoće li ovo biti post bez uvoda, ili ću natrkeljati nekakav uvod. Mogla bih trkeljati o nečemu od čega zadnjih dana ne mogu doći k sebi, a to je: tv program! To mi je nepresušna tema!
Već par tjedana na tv se vrti reklama kojom se nastoji regrutirati kandidate za novu sezonu hrvatske verzije kuharskog rijelitija Mastrechef. Meni u toj emisiji ne smeta ama baš ništa – osim činjenice da se ta emisija uopće prikazuje na tv! Umjesto toga moglo bi se prikazivati nešto (meni) iole zanimljivo, ali budući da u Hrvatskoj kao i izvan nje svi obožavaju taj «Big brother s kuhačom» - kad to krene, 3 mjeseca će svakodnevno zauzimati mjesto u večernjoj shemi tv programa. Poznat mi je taj tip emisija s raznih inozemnih kanala i zato odavno znam da mene takve emisije ne zanimaju.
Ove godine sam barem spremna na činjenicu da ta emisija ide svaku večer, pa se neću ni truditi paliti taj tv kanal. Kad je prva sezona tog rijelitija kretala, znam da se to naveliko najavljivalo u medijima, ali kako mene to sve skupa uopće ne zanimalo doista sam se trudila što manje znati o tome – pa mi je promakla informacija da će se to prikazivati ama baš svaku svakcatu večer! Bila sam nešto načula da to traje oko 3 mjeseca – ali ja sam sebi u svom maleckom mozgu objasnila da je to razvučeno na 3 mjeseca – iz razloga što ide jednom tjedno. Ne možete zamisliti moj šok, nevjericu i zgražanje kad sam skužila da to ide ama baš svaki dan! Dotični tv kanal 3 mjeseca zaobilazila sam u širokom luku.

Čini mi se da ja jedina u Hrvatskoj ne znam praktički ništa o prvoj sezoni te emisije i ljudima koji su sudjelovali u tome. Čula sam kako se zove tip koji je pobijedio, negdje sam vidjela i njegovu fotku, ali kako mene to ne zanima, niti sam zapamtila ime, niti bih prepoznala tipa da stoji do mene u tramvaju. Ista stvar je sa svim ostalim desecima kandidata koji su sudjelovali u tome; nemam blage veze kako ti ljudi kuhaju.

Koliko znam, u tome nije sudjelovao nitko koga poznajem(?). Baš sam razmišljala, da u tome sudjeluje netko koga znam, bih li bila dužna pratiti tu emisiju? U mojoj okolini (u užoj, a i široj rodbini, te među bliskim prijateljima) nema nikoga s afinitetima prema kuhanju, pa ne moram strahovati da bih zbog nekog rođaka morala gledati tu emisiju. No, što ako u takvoj emisiji sudjeluje netko koga znam (iz viđenja, ili koga «površno» poznajem)? Sad će me neki zgranuto pitati: «Pa zar te ne bi zanimalo da netko koga poznaješ (barem iz viđenja) sudjeluje u tome?».
Ja nemam ama baš nikakvog interesa za takve emisije, bez obzira na to tko sudjeluje u njima.  Nemam potrebu gledati nekog susjeda ili neku kolegicu, itd. kako kuhaju.  Znam što će sad biti, neki će reći da sam ljubomorna što su ti ljudi na televiziji, a ne ja, pa bojkotiram emisiju. Na takav komentar mogu se samo nasmijati, da bih bila ljubomorna na nečije sudjelovanje u tim emisijama, taj tip emisije trebao bi me barem donekle zanimati, a moj interes za sve to je 0 %. A argument «to je popularno i svi to gledaju» meni uopće nije argument zbog kojeg bih nešto gledala na tv, nemam potrebu da budem kao «svi drugi koji to gledaju». Točno je da se, u vrijeme dok se to vrti na tv, o tome uvelike priča na kavama, u tim razgovorima ne sudjelujem jer me ne zanimaju.

Znam neke ljude koji su sudjelovali u emisiji Večera za 5, kvizu Najslabija karika, itd.– ja se nisam trudila pratiti te emisije tih (tje)dana kad su ti ljudi bili u tome. Ne smatram da sam negledanjem toga propustila nešto bitno u životu.

Kad sam već rastegnula o tv programu, ne smijem izostaviti: prigodne božićne i novogodišnje reprize. Jasno mi je da oko svakog Božića idu sva tri dijela filma Sam u kući, pa Luda božićna zvona, Najluđi Božić, i sl. Ne volim komedije pa mi ti filmovi nisu zanimljivi, ali čak su mi i ti filmovi dobri u usporedbi s jednim imbecilnim filmom koji sa zadnjih par godina vrti oko Božića. A to je film koji se na engleskom zove Love actually. Nemam pojma kako je to prevedeno na hrvatski (je li prevedeno doslovno ili su distributeri smislili nekakav maštoviti prepjev?), ali kosa mi se digne na glavi i dobijem osip kad zateknem taj film na nekom kanalu (a ima ga na svakom drugom kanalu!). Za mene je to, bez premca, najgori božićni film ikad snimljen! Radije svake godine iznova gledam sve one (reprizirane) nebulozne ekranizacije o Mojsiju i Kristovom rođenju nego, nego spomenutu grozotu. Znam da su ukusi različiti, poznajem ljude koji taj film obožavaju, ali meni je to nešto najdosadnije i najnezanimljivije što sam imala prilike gledati. I nek´ se zna, divim se sama: kad se to prvi put prikazivalo (na free tv) odgledala sam ama baš cijeli cjelcati film, od početka do kraja (iako sam nakon prvih 20ak min. došla u napast da si prospem mozak, ili da barem promijenim kanal). Sama sebi ne mogu objasniti zašto sam se trudila odgledati cijeli film. Valjda zato što su svi to hvalili, pa iako sam nakon prvih 20ak min. bila zgrožena nezanimljivošću filma, potrudila sam se ne zaspati nad tim i odgledati cijelu nebulozu, kako bih možda shvatila zašto li je to tako nahvaljeno. Dan-danas ne znam zašto ja taj film tako hvaljen. Kad ga zateknem na tv, panično mijenjam kanal. Baš bi me razveselilo da za jedan Božić taj film ne bude prikazan ni na jednom kanalu.

Dosta o tv programu, iako, kad krenem pisati na tu temu ne znam stati...

:)

Cvjetna pogača

Recept za ovu pogaču potječe iz knjižice Naša najljepša peciva.



Sastojci
500 g brašna
1 suhi kvasac (7 g)
1 čajna žlica soli
6 žlica ulja
200-250 ml mlakog mlijeka
+
150 g margarina sobne temperature

Premazivanje i posipavanje
bjelanjak (ili žumanjak umućen sa žlicom vode ili mlijeka)
sezam


Svi sastojci za tijesto trebaju biti sobne temperature.
U posudu stavite brašno, kvasac, sol i ulje pa postupno dodavajte mlijeko da zamijesite tijesto. Tijesto oblikujte u kuglu, stavite ga u posudu, pokrijte vlažnom krpom i ostavite oko pola sata na toplom.

Mekani margarin dobro promiješajte/izmiksajte da bude maziv.

Okruglu posudu za pečenje (oko 30 cm promjera) obložite papirom za pečenje.

Dignuto tijesto premijesite pa ga podijelite na 4 jednaka dijela. Svaki dio razvaljajte u tanki krug (25-30 cm promjera). Ostavite tijesto da se odmara 1-2 minute tijekom valjanja, lakše ćete ga razvaljati.



Na jedan razvaljani krug razmažite 1/3 mekanog margarina. 



Poklopite ga drugim razvaljanim komadom tijesta, pa i njega premažite 1/3 margarina. 



Taj sloj poklopite trećim komadom tijesta te ga premažite preostalim margarinom i poklopite preostalim komadom tijesta.




Naslagano tijesto sasvim malo razvaljajte/stanjite valjkom da dobijete krug promjera oko 35 cm.



Dobivenom krugu oštrim nožem odrežite vanjski obruč širine oko 2 prsta. Taj obruč prerežite na 4 jednaka dijela. 



Svaki od ta 4 dijela posebno narolajte (počevši s kraće strane) da dobijete 4 ružice. Ružice stavite u sredinu posude za pečenje (prema gore okrenite stranu na kojoj je vidljivo da je tijesto rezano nožem).




Ostatak kruga oštrim nožem narežite na 8 trokuta. 



Trokute narolajte počevši od strane nasuprot špičastom vrhu, da dobijete kifle.



Svaku kiflu prerežite okomito na pola. 



Dobivene komade redajte u posudu tako da špičasti dio bude okrenut prema sredini (prema ružama), a širi kraj neka bude uz stranice posude.



Tijesto pokrijte krpom i ostavite na toplom oko pola sata.

Zatim tijesto premažite umućenim bjelanjkom (ili žumanjkom umućenim sa žlicom vode ili mlijeka), te posipajte sezamom (ili nekim drugim sjemenkama).



Pogaču stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite oko 40 min.



Broj komentara: 6:

  1. Da te nema trebalo bi te izmisliti! :)
    Budi ti nama i dalje tako sretno namćorasta, sve najbolje tebi i obitelji, pogača mrak, ćopnula sam solidan komad! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Pogača je genijalna, nakon sve blagdanske hrane rado bih i u nju zagrizla !
    Tebi i tvojima želim svako dobro i Sretnu Novu 2012.-tu Godinu !

    OdgovoriIzbriši
  3. Pogača je predobra, moram si zabilježiti da je isprobam (oblikovanje mi je super)
    Tebi i tvojoj obitelji sve najbolje u Novoj!

    OdgovoriIzbriši
  4. Fenomenalna pogaca!
    I ja ne podnosim reality emisije bilo koje vrste. Kod nas ih ima hiljadu i sve su uzasne...
    Sve najbolje u Novoj godini! :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Sretna ti nova godina! A sada, koliko će sretna biti svima nama, to ćemo tek vidjeti. Kao i uvijek, pogača je savršena, kod takvih stvari prava si majstorica!

    OdgovoriIzbriši
  6. Tadeja;
    hvala, sviđa mi se takav kompliment:) Tebi također sve najbolje.

    Branka;
    hvala, i tebi sve najbolje.

    Nina;
    hvala, i tebi sve najbolje.

    Miki;
    hvala, i tebi sve najbolje.

    Κάθαρσις;

    hvala, i tebi sve najbolje.

    OdgovoriIzbriši