Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

05. 01. 2012.

Pogača «pahuljica»


Ovo je jedna od pogača koje sam radila sam po uzoru na Pogaču «Pahuljicu» i Pogaču «Uljepšanu pahuljicu» s Coolinarike - koje se obje temelje na receptu za Pogaču «Olivera» sa stranice Minjina kuhinjica.




Sastojci
600 g glatkog brašna
1 suhi kvasac (7 g)
1 čajna žlica šećera
2 čajne žlice soli
5 žlica ulja
1 čajna žlica octa
250 ml mlakog mlijeka
50 ml mlake vode
+
100 g mekanog margarina

Za premazivanje i posipavanje
bjelanjak (ili žumanjak umućen sa žlicom vode ili mlijeka)
sezam
1 žlica margarina narezanog na listiće



Svi sastojci za tijesto trebaju biti sobne temperature.
U posudu stavite brašno, kvasac, sol, šećer, ulje pa postupno dodavajte mlijeko i vodu da zamijesite tijesto. Tijesto oblikujte u kuglu, stavite ga u posudu, pokrijte vlažnom krpom i ostavite oko satvremena na toplom.

Mekani margarin dobro promiješajte/izmiksajte da bude maziv.


Dignuto tijesto premijesite pa ga podijelite na 4 jednaka dijela, oblikujte loptice i ostavite ih na sobnoj temperaturi 10ak min.
Zatim svaki dio razvaljajte u krug (debljine oko 5 mm). Ostavite tijesto da se odmara 1-2 minute tijekom valjanja, lakše ćete ga razvaljati.

Na jedan razvaljani krug razmažite 1/3 mekanog margarina pa poklopite drugim razvaljanim komadom tijesta. Njega premažite 1/3 margarina, pa poklopite trećim komadom tijesta.
Treći komad tijesta premažite preostalim margarinom i poklopite preostalim komadom tijesta; taj četvrti krug malo nategnite da bude veći od prethodna tri.





Naslagano tijesto prebacite na komad papira za pečenje pa sve sasvim malo stanjite valjkom (da promjer kruga bude sasvim malo veći, za oko 3 cm). Rubove utaknite ispod naslaganih krugova (da sa strane sve bude glatko, tj. da nema čupavih nejednakih rubova).
Na dobivenom krugu tupom stranom noža «označite» 8 trokuta. 



Na svakom trokutu, sa strane (na najkraćoj stranici), oštrim nožem napravite rez dužine oko 3 cm i prstima malo nategnite sve slojeve i izvucite ih prema van. 





Oštrim nožem odrežite jedan označeni trokut, ali na rubu nemojte prerezati do kraja (uz rub se svi trokuti trebaju držati zajedno). 
Po sredini trokuta (od špičastog vrha prema najkraćoj stranici) također napravite rez do dna, ali opet nemojte tijesto ni na jednoj strani prerezati do kraja (i gore i dolje ostavite oko 1 cm neprerezano).



Vrh trokuta primite prstima, odignite ga s radne površine i prstima raširite otvor na sredini trokuta. 



Kroz taj otvor - odozdo provucite vrh trokuta. 




Dobiveni «isprepleteni» oblik vratite na njegovo mjesto.



Na isti način odrežite svaki trokut, zarežite ga po sredini i provucite vrh odozdo.

Ako vam postupak nije jasan, pogledajte fotografije Pogače «Olivera» na stranici Minjina kuhinjica, tamo je to lijepo i precizno prikazano (no, između moje pogače i Pogače «Olivera» postoji razlika: ja tijesto jednom provlačim kroz otvor, a u receptu za Pogaču «Olivera» tijesto se provlači dva puta).

Pogaču pomoću papira stavite u okruglu posudu za pečenje (ja sam koristila posudu promjera 30 cm).
Pokrijte ju vlažnom krpom i ostavite na toplom oko 45 min. 


Zatim ju premažite umućenim bjelanjkom (ili žumanjkom) te posipajte sezamom i mjestimično rasporedite listiće margarina.


Pogaču stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite oko 40 min.




:)

Broj komentara: 17:

  1. i ova pogača mi se jako dopada
    ja bi sve to isto napravila, ali kod mene onda to nitko ne jede a ja toliko tijesta sama pojesti ne mogu, čuvam recepte za posebne prilike

    OdgovoriIzbriši
  2. Pravo je dobra, obožavam pogače. Fantastično objašnjeno!

    OdgovoriIzbriši
  3. Ala si je napravila!Svaka čast!Draga Saniela, sretna Nova 2012!!!Javi mi se ponekad na mail.Kisss

    OdgovoriIzbriši
  4. Prekrasna izvedba, hvala na ovim 'lekcijama' kako je ukrasavas/oblikujes!

    OdgovoriIzbriši
  5. Savršeno izgleda, prepreprelepa, hvala za detaljan postupak izrade. Srećna ti Nova godina, puno zdravlja, uspeha, sreće... i lepih recepata :)))

    OdgovoriIzbriši
  6. Prelepa je! Moracu ju probati jer jako volim praviti ovakva testa. :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Nina;
    i kod mene je tako, te pogače uglavnom jedem ja, imam ih po 3-4 dana, jedem umjesto kruha. Ili pogaču narežem na šnite pa zamrznem - iz zamrzivača vadim šnitu po šnitu, kad mi treba kruh.

    Snježa;
    hvala.

    vera;
    hvala, i tebi sve najbolje:) Javit ću se:)

    Jasna;
    hvala.

    jacamaca;
    hvala, i tebi sve najbolje:)

    Miki;
    probaj:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovu sam pogaču videla prvo kod Sneže, a kako sam potpuno oduševljena, moram i tebi da prenesem sve komplimente. Odlična, odlična, vrlo lepo objašnjeno, odštampano i spremno za probu.

    OdgovoriIzbriši
  9. Evo i mene i ja cam cunjala kod Snježe, pa se vratih ovdje. :)

    Sanela, baš sam se oduševila! Majstorski, nema šta! :)

    I da znaš da sam plavuša; par puta sam se vraćala na ono motanje, jer sam isprva nekako skontala da se trokutići provlače kroz one zarezane džepove na dnu trokuta! Dok ja skontah da nije tako, eeeee :)))))))))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala:)

      Možda su i moje fotografije krive, pa se ne može razaznati kuda se što provlači. Pogledaj kod Minje, njezina pogača je malo drugačija (ona vrhove provlači dva puta), ali fotografije su lijepe, pa je lakše shvatiti. No, kao što si i sama zaključila: vrh trokuta provlači se odozdo, kroz okomiti prorez na sredini trokuta. Ako, imaš pitanja, javi.

      Izbriši
  10. Nije do tvojih fotografija, do mene je bilo. :)

    Pogača je stvarno prekrasna. Dugo nisam vidjela ovako fino "nacifranu" pogaču i ko zna oću li moći napraviti je kao ti. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Možda se čini komplicirano, ali nije.
      Mada, kad radim nešto od dizanog tiejsta, nikad nisam sigurna kako će ispasti. Dizano tijesto kao da ima vlastitu volju, pa mi se događa da su pogače/peciva itd. "deformirane": tijesto se na jednoj strani digne više, na drugoj manje, pa se na jednoj strani nagne nekamo na stranu, a na drugoj raste "u zrak" :(
      Ali ja sam prihvatila da je to tako, pa se ne uzrujavam oko asimetričnih pogača i peciva:)

      Izbriši
  11. He descubierto tu blog y estoy encantada de pasearme por él. Te doy mi enhorabuena por el blog tan MAGNÍFICO que tienes. Saludos desde España

    OdgovoriIzbriši
  12. Već neko vrijeme pratim vašu stranicu i oduševljena sam vašim opiscima i slikovnim prikazima pojedinih recepata.Zahvaljujući tome i upustila sam se u avanturu izrade pogače "pahuljica" i "suncokret" i malo je reći da sam bila oduševljena.Ali kako je to i vaša zasluga imala sam potrebu da vam se javim i zahvalim.Srdačan pozdrav i HVALA!

    OdgovoriIzbriši
  13. Neznam što se dogodilo s vašim zasigurno najboljim kuharskim blogom pa već dugo nema novih objava.Htjela sam s vama podijeliti radost uspjeha u izradi pogača "pahuljica" i "suncokret" i mnogih drugih.Da niste možda otvorila neki drugi blog?!Ili...?Ma koji razlog bio želim vam da ga brzo riješite i da nam se uskoro javite s novim receptima.Srdačan pozdrav,Anonimno 23/1/13

    OdgovoriIzbriši
  14. Odličnu ponudu hrane i žitarice možete naći ovdje. žitarice

    OdgovoriIzbriši