Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

22. 01. 2012.

Suncokret pogača II

Volim slana dizana tijesta, mogla bih živjeti jedući samo takve stvarčice. I nastojim svaki tjedan pripremiti nešto takvo.

Zato ovo vjerojatno ne bih trebala navoditi, nego se pokriti ušima zbog sramote, ali nemam običaj skrivati činjenice, pa eto priznanja: ja nikad u životu nisam došla na ideju da napravim nekakvo pecivo, ili neku pogaču ili neki kruh – «rano» u jutro, tj. za doručak.
Dizana tijesta radim kad imam vremena u jutro/prije podne, ali s pripremom tih tijesta nikako ne počinjem prije 8-9 sati (a često i puno kasnije; ovisno o tome kad sam tijekom dana kod kuće). Ako tijekom dana, u neko «normalno vrijeme», tj.  poslije 9 sati nemam vremena za izradu, dizanje/čekanje, oblikovanje tijesta itd. - onda takve stvari ne radim taj dan.
Nekad, kad se radi o dizanom tijestu (manjim komadima peciva) s kojim ima manje posla – možda će čak biti gotovo u vrijeme ručka – ali najčešće to nije slučaj, nego ta peciva, te pogače ili kruhove završim tek poslije ručka, pa se jedu kao međuobrok ili večera. U slučaju da su takva peciva jako «kasno» (na večer) gotova, postoji mogućnost da neće biti pojedena tog dana pa će ih ostati za doručak – za drugi dan – to je jedini način da kod mene za doručak dobijete «domaće pecivo» (od prethodnog dana, ali ipak domaće).

Znam da se neki u 5, 6  ili najkasnije 7 sati u jutro bude i bacaju na pripremu dizanog tijesta kako bi ukućane iznenadili pecivom/kruhom/pogačom… za doručak – kod mene takva iznenađenja nemojte očekivati. Ne mogu zamisliti da bih se dizala (rano) u jutro da idem raditi dizano tijesto. Volim dizana (slana) tijesta – ali čak niti sama sebi ih ne radim u jutro u 7 sati, a kamoli u 5 (kad se dižem u 5, to je jedino zbog poslovnih obaveza, nema šanse da se dižem u 5 i da idem nešto peći/kuhati).
Kad mi se jede npr. neka pogača, ja ću se si ju napraviti, ali u neko normalno doba dana, a ne u cik zore!

Razloge moje nespremnosti da kuham od ranog jutra (doslovno!) treba potražiti u nečemu o čemu sam već pisala i po čemu se razlikujem, čini mi se, od ama baš svih(?) drugih gastro blogera/blogerica: jednostavno ne volim pripremati hranu.
Ja volim jesti hranu, ali ju nikako ne volim pripremati. Da meni netko drugi hoće kuhati/peći tj. pripremati obroke, ja ne bih imala potrebu ni prismrditi u kuhinju.
Ali kako nema nikoga tko bi preuzeo tu dužnost, ja se bakčam s tim. A budući da se prevelik gurman/hedonist da bih se hranila samo naručenim pizzama, gotovim jelima ili spremala samo neke brzinske stvarčice, facit je da jako puno vremena provodim u kuhinji. Možda je to nekima nevjerojatno, ali mene uopće ne veseli to vrijeme provedeno u kuhinji, zapravo, imam osjećaj da tamo gubim vrijeme.

Definitivno nisam od onih koji su spremni potrgati se ili  pretrgnuti se da bi pripremili obrok, a pogotovo nisam spremna rano početi s pripremom tog obroka; ja u  kuhinju ne ulazim prije 8 u jutro.

Slična stvar je i s blagdanima, za npr. Badnjak, Božić, Uskrs… nemam običaj početi «jako» rano u jutro s pripremama. Volim dobru hranu, ali nisam spremna ubijati se cijeli dan u kuhinji da bih ju napravila! Ako neću stići sve napraviti: neće biti napravljeno! Al´ nećemo zato crknuti od gladi, naći će se nešto za pojesti.

Kolegica mi kaže da ona tijekom «radnih dana» ne priprema doručke, ali tijekom subote i nedjelje želi iznenaditi svoje ukućane pecivima/kruhovima za doručak pa «rano» ustane i napravi što treba.
Ja se vikendom ne dižem rano, a pogotovo ne da bih se od ranog jutra zatvorila u kuhinju!  Točno je da dizana tijesta pretežno radim vikendom kad sam cijeli dan kod kuće, ali kako rekoh, ni tada ne počinjem prije 8-9 sati.

Pošto imamo mačke (kao kućne ljubimce) normalno nam je da one non stop idu van, pa unutra, pa van, pa unutra,… i tako, amo-tamo, i po danu i po noći.
Baš neki dan (zapravo, noć), kao i svaki drugi dan (noć), puštam ja mačku van - i bauljam ja tako, pospana,  po kući, palim svjetla, pazim da nožnim prstima ne zakvačim zidove, ormare, vrata, raznorazne podne izbočine, neravnine itd. I pustim ja mačku van, vani mrkli mrak, ne vidiš prst pred nosom…  Po povratku u krevet bacim pogled na sat. Bilo je 5 sati i 16 minuta – meni se glavom roje misli tipa «Ajmeeeeeeee, glupe li mačketine, zar  mora tako rano ići van!?». Tada mi sine: neke žene su navinule sat da im zvoni u 5 u jutro i u 5 sati i 16 min. već su sigurno do lakta u zamiješenom tijestu. Kako bi bilo da ja sad idem raditi nekakvo tijesto?
Ma neeeeeeeeeeema šanse!
Odoh ja u krpe!

Ok, jedna kolegica mi kaže da pretjerujem s ovom tvrdnjom da se «puno» ljudi diže u 5 u jutro da bi pripremalo nešto od dizanog tijesta. Ta kolegica se subotom/nedjeljom diže u 7 i onda se baca na izradu dizanog tijesta.
Pa kako bi bilo da ja navinem sat da zvoni u 7 sati (ili da «navinem» mačku da ide van u 7 sati:)  pa da ja jedan dan u 7 sati u jutro počnem s pripremom dizanog tijesta?
Ma nema šanse!


Pitam se hoće li se moj stav ikada promijeniti? Ne mogu riječima izraziti koliko mi je nezamislivo da u 5 ili u 7 u jutro radim dizano tijesto (ili bilo koje drugo jelo). Da mi zatreba pecivo/kruh/pogača «rano u jutro»: ustala bih – i pravac pekara/trgovina (ili bih dan ranije kupila/napravila što mi treba)!

Ako jednom «rano u jutro» (prije 8) počnem s izradom nečega poput peciva/pogače/kruha ili ako nešto skuham (a da nije čaj), obavijestit ću o tome sve koje poznajem, to će kod mene uistinu biti presedan.

Ove pogače, peciva, kruhovi… za koje recepte unosim na blogove – baš se pitam jesam li išta od toga ikad napravila za ručak? Kod mene su takve stvari najčešće gotove u poslijepodnevnim satima: obično oko 2, 3 sata po podne.  Bilo je nekih manjih peciva s kojima nema puno posla oko oblikovanja i brzo su pečena – pa se zna dogoditi da su gotova za ručak (ukoliko s njihovom izradom ne počnem tek oko 1 po podne: onda su gotova tek na večer), ali u pravilu – ja jela od dizanog tijesta ne završim do ručka. Niti se ne trudim da to bude gotovo do ručka. Za ručak pripremam jela koja sam u stanju završiti u vrijeme ručka. A jela od dizanog tijesta: kod mene se jedu poslije podne – kad su gotova.


Suncokret pogača II

Recept za ovu pogaču potječe s Nirmelinog bloga. Budući da na blogu već imam jednu Suncokret pogaču, ovo će biti Suncokret pogača II. Smanjila sam količinu sastojaka, ali u postupku izrade nisam ništa mijenjala:)




Sastojci
700 g glatkog brašna
1 suhi kvasac (7 g)
oko 1/3 paketića praška za pecivo
2 čajne žlice soli
2 žlice ulja
1 jaje
1 bjelanjak
200 ml mlakog mlijeka
oko 150 ml mlake vode

Nadjev
oko 200 g mekanog margarina

Za premazivanje i posipanje
1 žumanjak + 1-2 žlice mlijeka
sezam


Za tijesto, u posudu stavite brašno, sol, kvasac, prašak, ulje, jaje, bjelanjak, mlijeko i vodu pa zamijesite glatko tijesto. Oblikujte ga u kuglu, stavite u posudu, pokrijte vlažnom krpom i ostavite na toplom da se digne.

Mekani margarin izmiksajte ili promiješajte da bude maziv.

Okruglu posudu za pečenje obložite papirom za pečenje.
Ja sam koristila posudu promjera 30 cm.

Dignuto tijesto premijesite i podijelite na dva dijela.
Jedan dio razvaljajte u tanki pravokutnik (kod mene je to bio pravokutnik dimenzija oko 48 cm x 28 cm).
Dio maragarina namažite na tijesto. 



Dvije duže strane tijesta preklopite prema sredini tijesta, da se u sredini dodiruju. 



Na jednu preklopljenu stranu namažite malo margarina pa preko nje preklopite drugu stranu.



Tako složeno tijesto sasvim malo stanjite valjkom. 



Od dobivene «trake» tijesta oštrim nožem režite trokute. 



Trokute stavljajte okomito u posudu tako da najkraća strana bude naslonjena na rub posude.



Drugi komad tijesta premijesite i razvaljajte u pravokutnik (trebao bi biti velik kao što je bio i prvi) i namažite ga dijelom margarina. Zatim tijesto preklopite na isti način kao što ste preklapali i prvi dio tijesta, pa ga namažite ostatkom margarina i onda preklopite i sasvim malo stanjite valjkom – da napravite «traku» kakvu ste napravili i od prvog komada.

I tu drugu traku režite na trokute i stavljajte ih u posudu za pečenje.


2-3 «nepravilna» trokuta (npr. krajeve «traka») omotajte jedan oko drugog, kao svojevrsnog puža i stavite u sredinu posude za pečenje.

Tijesto pokrijte vlažnom krpom i ostavite na toplom oko pola sata.

Zatim ga premažite žumanjkom umućenim s mlijekom i posipajte sezamom.


Pogaču stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite oko 40 min.



.

24 komentara:

  1. Pogača je fenomenalna kao i sve do sada!
    A što se tiče ranog ustajanja za pripremu peciva, ne znam što bih rekla. Dođe vrijeme kada i ne spavaš kao što si spavao. Kako sam starija sve manje spavam a ležati ne mogu dugo radi leđa. Ali, svejedno ne kuham ranom zorom. Stvar navike a i bez veze mi je lupkati suđem dok drugi spavaju!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala:)
      Znam da je to sve oko ustajanja i kuhanja individualna stvar. Ja u jutro odgađam ulazak u kuhinju što duže mogu.

      Izbriši
  2. fenomenalno izgleda, pravim je i ja ali ne slažem na ovaj način :) dobra ideja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, i meni se ova varijanta svidjela, kad sam vidjela recept na Nirmelinom blogu.

      Izbriši
  3. Bas je lepa! Lepo si me nasmejala oko ustajanja u cik zore, ja ne verujem da iko to jos radi. Meni se okolina cudi sto uopste mesim hleb i pogacu. Ustanem jedino rano za Bozic da pogaca bude gotova dok polozajnik ne dodje, to nam je neka tradicija i uopste mi nije tesko. To je samo jednom godisnje :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Danas to s ustajanjem da bi se rano u jutro mijesilo tijesto (kruh) više i nije čest slučaj, ali ima iznimki.
      Znam i da je u nekim regijama tradicija za neke blagdane pripremati takva tijesta. U mojem kraju toga nema.

      Izbriši
  4. Ja još ne znam da neko ustaje u cik zore da mesi peciva. Kod emne je ista situacija, jer peciva stignu tek za večeru, pa idu u zamrzivač onako sveža, pa ko voli može za doručak da podgreva. jedino kada ustajem u 5 ili 6 da mesim pecivo je za Božić, jer česnica mora da se ispeče do 9 da bi se prelomila. navukle ste me na pogače, opasno ste me navukle. Već sam dve pravila.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam da malo pretjerujem s ovim tvrdnjama o ustajanju u 5 da bi se mijesilo tijesto. Danas to više nije (čest) slučaj. Prije su žene ustajale rano u jutro da bi ispekle kruh, ali danas se to više ne radi. Iako, ima i iznimki.
      Neke moje kolegice se (vikendom) bude u 7 i bacaju na izradu tijesta; nije to za mene.
      Znam da je i u nekim krajevima tradicija za neke blagdane pripremati takva tijesta, no u mojem kraju takvih običaja nije bilo.

      Izbriši
  5. Moraćeš nas malo više ubeđivati da ne voliš da spremaš hranu...ili bolje rečeno: kakvih bi se recepata nagledali tek da voliš? :-) Pravila sam Pahuljicu pogaču i pobrala more pohvala, a evo već stiže sledeća - još jedna za probanje. Odlično izgleda iverujem da bi bilo zanimljivo da se doda i malo sira u fil?

    OdgovoriIzbriši
  6. E, što bi bilo da volim pripremati hranu – onda bih ustajala u 5 u jutro i mijesila dizano tijesto:D Ma u 4, ma 3 u jutro, a ne tek u 5! :D
    Ili bih sudjelovala u hrvatskim kulinarskim emisijama tipa Masterchef:DDD Znam da organizatori takvih emisija šalju mailove svima čije mail adrese iskopaju na Internetu: ove godine su i mene pozvali! Ja sam pukla od smijeha kad sam vidjela mail! Nemam ama baš nikakvu želju baviti se takvim stvarima.
    Ili bih, da volim kuhati, objavljivala recepte u časopisima/kuharicama – dobila sam 2-3 maila u kojima su mi nudili suradnju, ali ja to sve odbijam, jer nemam nikakvu namjeru baviti se gastronomijom na taj način; ja kuham po doma. Znam da se kaže «nikad ne reci nikad», pa da nemam posla, da nemam od čega živjeti razmislila bih i o bavljenju nečim takvim – ali to nije nešto što me zanima i čime bih se voljela baviti.
    Nisam u vezi i ne vrti mi se život oko toga da se okućim, ali moglo bi se reći da tražim životnog partnera koji će preuzeti kuhinju u našem (eventualnom, budućem) kućanstvu – da ja ne moram kuhati! Kad bih ja našla nekog takvog, više ne bih ulazila u kuhinju!

    Drago mi je da je Pahuljica bila hit:) Sad možeš prijeći na ovu:) Moglo bi se staviti malo sira, nisam probala.

    OdgovoriIzbriši
  7. Konačno istina o svim tim pogačama i dizanim kolačima!:) Kako mi je izvan pameti raditi ih za večeru, a za ručak ne stignem, rijetko ih radim i zaista ne razumijem tko se i zašto diže tako rano da pripremi nešto zaista fino - slažem se - ali u konačnici prilično nezdravo, debljajuće i slično. Kada sam počela raditi (u 6h u jutro!) rekli su mi da ću se za koju godinu tako priviknuti da mi neće biti potrebna budilica. Još uvijek mi treba budilica, a radim od 8h i to toliko dugo. Subota i nedjelja su jedini dani kada mogu komotno ustati u 9h, pijuckati kavu i čitati knjigu na miru. Život je prekratak za pogače i dizane kolače, makar bili tako divni kao ova tvoja. A ako smo iskrene, muževi više vole neke druge ranojutarnje aktivnosti, a ne žene brašnjavih ruku:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pisala sam već o tome da se ne hranim zdravo, te moja «nezdrava prehrana» uključuje «zasitnu večeru». U pravilu ne jedem nakon 5-6 sati na večer – ali oko 5 sati se najedem da ne budem gladna. Tj. moja večera je zasitan obrok nakon kojeg nisam gladna i po noći mogu spavati.
      Znam da neki večeraju 1 jabuku ili 1 jogurt – ljudi, svaka vam čast! Imam iskustava s takvim večerama iz vremena kad sam na dijeti! Ja ne mogu opisati koliko sam ja gladna nakon te 1 jabuke ili 1 jogurta. Meni cijelu noć kruli u želucu i ne mogu spavati.
      Moja «zasitna večera» sastoji se i od peciva/pogača/kruha, tjestenine, pržene hrane itd. Ok, ne smažem cijelu pogaču i ne pojedem 5 porcija pommes fritesa, ali ja se najedem da budem sita! Meni te moje večere odgovaraju, nemam problema sa želucem i sa spavanjem – i ne osjećam potrebu da počnem večerati samo 1 jabuku ili 1 jogurt.
      Kaže mi kolegica nakon jedne svoje dijete da je njoj prehrana za vrijeme te dijete tako odgovarala da se toga nastavila pridržavati i nakon dijete. Probala sam ja tu njezinu dijetu – crkavala sam od gladi dok sam bila na tome – i nije bilo teoretske šanse da se držim te prehrane kad prekinem s dijetom.
      Ok, stvar je u mozgu, netko može sebi sve to tako posložiti u glavi da prihvati 1 jabuku kao zasitnu večeru – ja nisam jedna od tih ljudi.

      Što se debljanja tiče, ja se ne hranim zdravo i svjesna sam da se debljam. I nemam namjeru za večeru brstiti samo zelenu salaticu i 1 jabuku ili 1 jogurt da bih smršavjela. Kad se sjetim koliko je meni zdrava prehrana odurna - jasno mi je da ja nisam spremna plaćati tako visoku cijenu da bih smršavjela, ne pada mi na pamet da jedem sve te zdrave stvari – koje meni nisu ukusne. Ja jedem nezdrave stvari koje su meni ukusne - i to je moj izbor.

      Izbriši
  8. Savrseno lepa pogaca, zaista extra, jos i postupak pravljenja :), svaka cast, ja to obicno preskocim, jer brasnjavim rukama da tvazim fotoaparat, bas me mrzi ;)
    Na tvom blogu sam videla toliko lepih recepata da mi je dah zastao, tek mogu misliti kako bi bilo da volis kuhinju :)
    Nisam ni ja ranoranilac, ujutru rano mi nije do testa, osim naravno za Slavu, Bozic, Uskrs, i mislim da je takvih zena koje rano rane da bi ispekle nesto svojima sve manje...
    I moje pogace, peciva, pa i kolaci stizu tek posle podne, kao i vecini zena koje poznajem :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I meni se ova pogača jako svidjela kad sam ju vidjela na Nirmelinom blogu. Što se fotografiranaj tiče, ni meni se neda uvijek baviti se time, pa zato i sada imam spremljene fotke nekih "finalnih proizvoda" tj. gotovih jela, ali nisam fotkala postupak, pa sad čekam, kada ću opet raditi nešto od toga - da ovaj put fotkam i postupak...

      Znam da je kod nekih običaj za blagdane pripremiti neke tradicionalne specijalitete. Kod mene nema takvih običaja.
      Ztao će moje dizane pogače i dalje stizati tek po podne:)

      Izbriši
  9. Jos jedna fantasticna pogaca kod tebe!!! :) Prelepa je!
    Ni ja ne pravim sveze pecivo za dorucak. Ne mogu da stignem to. Nedavno sam pocela bar picu da pravim za dorucak i to tako sto uvece zamesim testo i preko noci ga ostavim u frizideru. Do ujutro taman fino izraste... :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala:)
      Da, i ja sam nekad ostavila tijesto za neka peciva da se diže preko noći, ali - dok sam se ja toga primila iduće jutro - već je bilo 10 sati, pa opet nije bilo gotovo za ručak.

      Jedino nekad znam napraviti tzv. ludo tijesto, pa ga imam koji dan u hladnjaku - i onda kad imam vremena - napravim nešto u prijepodnevnim satima.

      Izbriši
  10. Jos jedna tvoja lepa pogaca.Nikada nisam videla spremanje na ovakav nacin.Posto volim da mesim,i to ustanem rano da bude vruca kad moji momci ustanu,moracu da je probam.DIVNA ti je!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dakle, ti si jedna od tih koje mijese od ranog jutra! ;D
      Svaka čast na volji i predanosti!
      Sigurno će jednom kod tebe u cik zore i ovakva pogača doći na red:)

      Izbriši
  11. wow, +5 za ideju, izgleda super

    OdgovoriIzbriši
  12. Ova pogača fenomenalno izgleda. Nisam tip koji voli mesi, ali ovo moram da probam. Savrseno ti je ispala.

    OdgovoriIzbriši
  13. Un pan espectacular, tienes unas manos.... No os entiendo a veces lo que quereis decir porque al traducirlo al español hay cosas que no las traduce bien el traductor de google, pero bueno... voy cogiendo el hilo de lo que quereis decir, cuando tenga alguna duda si no te importa te escribiré a tu correo. Saludos desde España

    OdgovoriIzbriši
  14. Vidim moj komentar prevesti sa google prevoditelj nitko me razumije, žao mi je. Samo sam htjela da znaš da te volim svoj ​​blog i imate ruke .....

    OdgovoriIzbriši
  15. Kakve savršene pogače!! Kako ja ovo nisam ranije videla?? :) Odlične, nadasve korisne slike, odlično objašnjeno!

    OdgovoriIzbriši